E-kviitung on peatselt jõudmas tarbijateni

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ostutšekk.
Ostutšekk. Foto: Õhtuleht.

Tänased igapäevaselt poest saadavad pabertšekid võivad varsti muutuda ajalooks - elektroonilise andmebaasiga pabertšekke asendav lahendus jõuab juba sügisel esimese testimiseni.


E-kviitungi kontseptsioon seisneb inimese soovis registreerida oma ostud või tarbitud teenused üldises multifunktsionaalses andmebaasis, vahendab Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit (ITL).

See tähendab, et kaardimakse korral loobub lõppkasutaja paberkviitungist ning vastav info kantakse tema personaalsesse infokogumisse, millele saab igal ajahetkel arvuti või mobiiltelefoni kaudu ligi.

E-kviitung pakub tarbijale mitmeid lisavõimalusi võrreldes pabertšekkidega. Näiteks võimaldab see saada ülevaatlikku teavet oma kulutuste kohta ning tarvilikke kviitungeid digitaalselt hoiustada.

E-kviitung hõlmab esialgu kaardimakseid ega keskendu sularahatehingutele. Ettevõtted saaksid kulutšekke ja komandeeringu aruandeid edastada raamatupidajale elektrooniliselt, kaupmeestele pakub lisaväärtust uue ja usaldusväärse otseturunduskanali tekkimine.

Lisaks säästab loodav lahendus loodust, kuna kaob vajadus suurtes kogustes paberi ja tindi kulutamiseks.

Mitmes maailma riigis, nagu näiteks Ameerika Ühendriikides ja Taiwanis on astutud esimesi samme e-kviitungi kasutusele võtmiseks, kuid üldist, erinevate ettevõtete poolt kasutatavat lahendust pole seni kusagil loodud. Seega võiks Eestis tööle hakkav lahendus olla maailmas ainulaadne.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles