Euroopa naerualune – Berliini uus lennujaam

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tühi Willy-Brandti väljak Berliini Brandenburgi lennuväljal 2015. aastal. Keskel lennuvälja terminal ja paremal kontorihoone.
Tühi Willy-Brandti väljak Berliini Brandenburgi lennuväljal 2015. aastal. Keskel lennuvälja terminal ja paremal kontorihoone. Foto: Caro / Ruffer/Caro / Ruffer/Scanpix

Suurte infrastruktuuriehitistega on nii, et tihti lähevad need planeeritust märkimisväärselt rohkem maksma ja ka valmimistähtajad kipuvad venima. Nii on mõned neist muutunud täielikeks naljanumbreiks, sest neelavad kordi rohkem raha ning valmivad kümmekond või enamgi aastat kavandatust hiljem.

Sakslaste naerualuseks on kujunenud Berliini rahvusvahelise lennuvälja (Willy Brandti nimelise Berliini Brandenburgi lennuvälja - lühendatud BER) ehitamine, mis on veninud ja veninud, murendades Saksamaa inseneride reputatsiooni nende võimekusest ja punktuaalsusest, mille poolest nad senini kuulsad on olnud.

«Sellest lennujaamast oleks pidanud saama Saksamaa jaoks maailmaklassi näidiseksponaat,» ütles Bloombergile lennukompanii Emirates Airline president Tim Clark. «See on piinlik,» lisas ta. Emirate Airlines on oodanud võimalust Berliinist lendude alustamisega kaua.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles