Tarbekaupade hiid ähvardab Facebooki ja Google libauudiste tõttu rahata jätta

Heelia Sillamaa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Alex Milan Tracy/Alex Milan Tracy/Sipa USA

Tarbekaupade hiid Unilever ähvardab lõpetada Facebooki ja Google kaudu toodete reklaamimise, sest platvormid on ettevõtte sõnul üle ujutatud libauudiste, rassismi, seksismi ja ektremismiga.

Unilever, mille alla kuuluvad nii Dove, Lipton kui Ben& Jerry's, on üks suurimaid reklaamile kulutavaid ettevõtteid maailmas, vahendab CNN. Unileveri aastane turunduseelarve on 8 miljardit eurot, millest 25% kulutatakse digitaalsele reklaamile.

Kui siiamaani on ettevõte end reklaaminud nii Facebooki kui Google kaudu, siis nüüd pole neile enam meelejärgi mõlemal platvormil leviv ebasobiv sisu, mille eest lapsi piisavalt ei kaitsta.

Unileveri turundusjuhi Weedi sõnul õõnestab see sotsiaalset usaldust, teeb kasutajatele liiga ja kahjustab demokraatiat. «See pole midagi, mida saab kõrvale lükata või ignoreerida,» seisis turundusjuhi kõnes, mis loeti ette reklaamikonverentsil Californias. 

Facebook ja Google on tänu oma laiale haardele ja suurele andmemahule domineerinud internetireklaamide turgu juba mitmeid aastaid. 2017. aastal jõudis 60% ettevõtete poolt digitaalse reklaami peale kulutatud rahast just nende taskutesse.  

Google on juba varemgi ebasoosingu alla sattunud, sest ettevõtted on avastanud, et nende reklaame näidatakse vastuoluliste Youtube videote kõrval. Facebooki on samal ajal süüdistatud libauudiste levitamises, välisriikide valimistesse sekkumises ja sotsiaalmeediasõltuvuse tekitamises.

Facebook, mis teenib 85% oma müügitulust korporatiivsete postituste ja videote pealt, andis jaanuaris teada, et nad hakkavad eelistama sõprade ja pere postitusi uudislugude ja ettevõtete poolt levitatava sisu asemel.

Samuti avaldasid nad, et Facebooki kasutajad veedavad nüüd sotsiaalmeediakanalis vähem aega, sest sotsiaalmeediakanal otsustas inimeste uudisvoos näidata vähem viiruslike ehk kiirelt sotsiaalmeedias populaarsust kogunud videosid.

Facebook ütles, et nad toetavad Unileveri panust probleemi lahendamisesse ning teevad nendega tihedalt koostööd. Google ei ole esialgu veel Unileveri muret ning ähvardusi kommenteerinud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles