Sisuturundus

Lipsufabrik rõõmustab kandja kaela ja vaataja silmi

E-post prindi artikkel saada vihje

Isikupärased kaelasidemed. Mullu aksessuaariturule sisenenud uus ja põnev OÜ Lipsufabrik on jõudsalt kasvanud. Eesti klient on ettevõtte toodangu juba omaks võtnud, järgmine ambitsioon on kasvada niši suurimaks tootjaks Baltikumis ja Skandinaavias.

FOTO: OÜ Lipsufabrik

OÜ Lipsufabrik toodab kvaliteetseid, klassikalise lõikega lipse ja kasutab selleks kõrgekvaliteedilisi Saksamaal, Itaalias ja Hiinas kootud kangaid. Lipse õmmeldakse siin käsitsi, mis lisab igale tootele tubli annuse isikupära. Erinevate kangaste puhul kasutatakse erineva kaaluga voodrit, mis võimaldab igal lipsukandjal valida oma eelistatud lipsusõlmele vastav toode. Peale lipsude hakkavad peagi siinsete meistrite käe all valmima ka kootud polüester- ja siidkangast traksid.

„Ostsime KredExi stardilaenu abil ära raskustes olnud ettevõtte tootmisseadmed ja varad ning alustasime 2017. aasta kevadsuvel lipsude ja kaelasidemete tootmist,“ selgitab osaühingu Lipsufabrik juht ja omanik Endrik Raun. „Sealt edasi oleme keskendunud professionaalse meeskonna loomisele ja tootearendusele. Eesmärk on pakkuda konkurentsivõimelisi tooteid, mis ei jää alla rahvusvaheliselt tuntud brändidele. Tellimused kasvavad kuust kuusse. Oleme soetanud uusi seadmeid ja täna suudame ise ka polü-esterkangaid trükkida.“

Lipsufabrik toodab lipse HANDMADETIE nime all ning tänu uudsetele pilkupüüdvatele pakenditele ja riputitele pole kauplustes nende toodangu ülesleidmisega probleeme. „Meie lipsud on saadaval kõikjal üle Eesti Tarbijate Ühistu poodides, Tallinna Kaubamajas, erinevates kaubakeskustes ja valmisriiete kauplustes, Tallinna Lennujaamas, Stockmannis jne. Ekspordime peaasjalikult Soome, mis moodustab meie käibest umbes 25%. Töötame Läti, Leedu ja Rootsi suunal, loodetavasti saame selles osas varsti tellimustele lisa.

Kui seni on meie tegevus olnud suunatud põhiliselt tootearendusse, seadmete täiendamisse ja olnud mingis mõttes ettevalmistav, siis 2018 ja 2019 on peaeesmärgiks laiendada müügivõrku ja seda just peamiselt ekspordi osas. Eelmisel aastal müüsime seitsme kuuga ligi saja tuhande euro eest kaelasidemeid, tänavu tahame mahtusid poolteist kuni kaks korda kasvatada. Kenasti on käivitunud meie e-pood, kus on üle tuhande erineva toote ja uusi artikleid lisandub sinna pidevalt. Plaanis on suurendada meie kodulehe nõuandvat rolli – kuidas lipsu valida, siduda jne,“ avab Raun ettevõtte tegemisi ja plaane.

Mitte ainult meestele

„Suures pildis jaguneb meie sihtgrupp kaheks – esiteks kaubandus, rõivakauplused, rõivatootjad ja teiseks ettevõtted, koolid, klubid, asutused jne, kus kantakse vormirõivaid. Ilurättidel, lipsudel, plastroonidel, kikilipsudel, traksidel ja teistel aksessuaaridel on ajalooliselt olnud riietuse juures oma kindel koht. Soliidsusest lugu pidavad ametnikud, ettevõtjad, ärimehed ja avaliku elu tegelased on lipsu kandnud läbi aegade, erinevaid kaelasidemeid kannavad ka ärinaised ja kooliõpilased nii vormirõivastuse juures kui pidulikel sündmustel.

Sellest ajast, kui elegantne Oscar Wilde teatas, et korralikult tehtud lipsusõlm on mehe esimeseks tõeliseks saavutuseks, on kaelasidemete kandmise mood ja populaarsus teinud nii üles- kui allapoole liikumisi. Just nii nagu kogu ülejäänud moetööstus. Stabiilseid lipsukandjaid ja enda välimuse eest hoolitsevaid mehi on aga olnud ajast aega. Lips kui staatuse sümbol pole oma aktuaalsust kunagi kaotanud ega kaotagi. Viimastel aastatel on lipsu olnud meeste igapäevariietuse juures küll vähem näha, kuid rõõm on tõdeda, et näiteks sellekevadisel Pitti Uomo meestemoe näitusel Firenzes oli lips võimsalt tagasi ja seda kombinatsioonis kõikvõimaliku riietusega.

Sellest lähtuvalt võib kindlalt öelda, et lipsukandjate hulk lähiaegadel jälle kasvab,“ on Raun rahul ja kinnitab, et sobiv lips või ilurätik rinnataskus annab kandja välimusele juurde värvikust ja parandab meid ümbritsevas sageli liigagi hallis keskkonnas inimeste meeleolu. „Lisaks on teada, et vastassugupoolele on lipsuga mehed alati imponeerinud. Kui naisterahvaga suhtlevad samal ajal kaks konkureerivat meest ja üks neist on lipsuga, teine ilma, hoiab naine ikka selle soliidsema poole. Lips annab välimusele juurde enesekindlust, intelligentsust ja personaalsust.“

Lipsufabriku toodangust enamik, umbes 70–80%, on mõeldud meessoole. Naistele toodetakse lehve, plastroone ja salle. „Aga moes on ka beebilipsud. Kui on kavas teha perepilti, pannakse väikelapsele pidulikkuse rõhutamiseks lips ette ja enamasti on see isa või ema lipsuga samast kangast või samas toonis. Vormirõivaste juurde õmbleme kaelasidemeid nii meestele kui naistele, näiteks on Eesti Politsei naiste vormi juures meie toodetud ilus vapiga lips ja ka Eesti Naiskodukaitse helesinised kaelasidused on meie valmistatud,“ tunneb Raun põhjendatud uhkust.

Lipsufabrikus saavad tema sõnul täidetud ka kõige nõudlikumate klientide soovid: „Eritellimusi, kus mehe lipsu värv peab näiteks olema toon-toonis juba olemasoleva kleidiga, tuleb ikka ette. Sel juhul tulevad asjaosalised vabrikusse, valivad meie ligi 600 kanga seast kõige sobivama ja tellimus saab täidetud. Ühele Soome presidendi vastuvõtule kutsutule valmistasime valge kikilipsu, mille pael oli 66 cm pikk, sest mehe kaela ümbermõõt ulatus üle poole meetri.

Oleme teinud töid erinevatele disaineritele, kes tavaliselt disainivad koostöös kliendiga kanga ja meie õmbleme sellest soovitud toote. Suurematel asutustel ja ettevõtetel on oma kujundused ja nägemused tavaliselt valmis ja me laseme oma kangatootjatel kas Itaalias või Saksamaal koostada vastava kudumisprogrammi ja kududa kanga. Eesti Vabariik 100 kangad kujundas meile Itaalia kangatootja disainer. Alates sellest aastast on meil tööl ka oma moedisaini eriala lõpetanud disainer ja temaga koostöös leiame klientide mõtetele väljundi juba kohapeal.“

Millist lipsu valida?

Rauna hinnangul on Eesti mees siniste toonide usku. Kuna kestab Eesti Vabariigi juubeliaasta, on enimmüüdud Lipsufabriku artiklid praegu just sinimustvalged ja EV100 puhuks toodetud erikangast lipsud, aga sinised toonid müüvad hästi ka muul ajal, ilmselt sobib see meie põhjamaise meelelaadiga.

«Missugust lipsu soovite? Käsitööna valminud kõrge kvaliteediga lipsude valik on lai. Ja kui ikka täiuslikult sobivat ei leia, täidame eritellimuse,» kinnitab Lipsufabriku omanik Endrik Raun.

FOTO: Kredex

Kui Londonis kantakse suure mustriga kirevaid lipse, siis meil ja lähiriikides eelistatakse pigem sinist, triibulist või vähem silmatorkavat mustrit. „Presidendi vastuvõtul tundub kõik korras olevat, sest sinna naljalt ilma stilistiga konsulteerimata ei minda. Kurb on aga vaadata mehi, kes teatris või muul pidulikumal üritusel kannavad kehva kvaliteediga pluuse, nööp lahti, aga krae on lontis“.

Sellisel juhul päästaks just üks korralik lips olukorra,“ kommenteerib lipsuvabriku omanik. Lipsu hind sõltub osaliselt kanga materjalist, kvaliteedist ning käsitöö osakaalust, kuid üsna palju ka firma nimest, mis lipsule oma kaubamärgi laseb külge õmmelda. „Sama lips vähemtuntud brändinimega maksab näiteks 25 €, aga kui küljes on Versace silt, maksab sama lips 95 €, Kiton võib maksta üle 200 € ja samas hinnaklassis on ka Prada jt lipsud. Külastasime eelmisel aastal suurt kanga- ja lipsutehast Itaalias, kus ühe tootmisruumi seinal oli sadakond sahtlit kõigi rohkem ja vähem tuntud tootesiltidega. Ja sama tehase ühe ja sama lipsu hind tarbijale sõltuski sellest, kes on tellija ehk kelle silt selle külge õmmeldakse,“ avaldab Raun.

Lipsu juures on kõige tähtsam kanga ja voodrikanga kvaliteet. On oluline, et lipsu toorik oleks kangast välja lõigatud kanga kiudude suhtes õigesti ja et kohevus oleks veatu. Lipsu peab olema kerge kaela siduda ja samuti peab nii sõlmele kui ka sõlmest allapoole jäävale voldile olema lihtne kuju anda.

„Kandes erinevaid lipse, saad üsna kiiresti aru, et üks lips istub hästi, aga teisega võibki pusima jääda,“ jagab Raun enda kogemusi.

OÜ Lipsufabrik

Ettevõtte omanik: Endrik Raun

Asukoht Kadaka tee 62a, Tallinn

Eelmise aasta käive: 101 000 eurot

Töötajaid: 6

Ekspordi sihtriigid: Soome, Läti, Leedu

KOMMENTAAR

Jarmo Liiver, KredExi ettevõtlusdivisjoni juht

Jarmo Liiver

FOTO: Kredex

On ammu tuntud tõik, et kikilips teeb mehe šikiks. Küllap kehtib see ka teiste lipsutüüpide puhul ja sugugi mitte ainult meeste kohta, vähemasti lubab seda väita ettevõtte Lipsufabrik viks tootesortiment. Ettevõtte asutajal oli häid ideid ja tugev visioon. Ta nägi võimalust osta Kred-Exi stardilaenu abil ära raskustes ettevõtte masinad ja luua nende abil midagi uut. Tänu parimatele materjalidele, peenele ja kordumatule käsitööle ning klientide vajadustest lähtuvale suhtumisele on ettevõte suutnud leida rohkelt poolehoidjaid nii Eestist kui mujalt maailmast. Soovime ettevõttele edukat kasvamist ja laienemist üha uutele välisturgudele!

FOTO: ERF

    Tagasi üles