Raport: isejuhtivad sõidukid Eesti teedel võivad kaotada liiklussurmad

Kadi Raal
, Reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uber'i isesõitev Ford Fusion.
Uber'i isesõitev Ford Fusion. Foto: Uber

Isejuhitavate sõidukite kasutusele võtmine looks Eestis vähemalt teoreetiliselt eelduse liiklusõnnetuste vältimiseks, selgus värskest raportist. 

Erinevate uuringute põhjal on liiklusõnnetuste põhjustamisel inimkomponent 47 kuni 94 protsenti. Isejuhtivate sõidukite tulek ja juhiabisüsteemid võimaldavad samas märkimisväärselt vähendada liiklusõnnetuste arvu, selgub Riigikantselei strateegiabüroo tellitud raportist. 

Näiteks on juhiabisüsteemiga Tesla Autopilot omadusega Autosteer Tesla sõidukite avariisse sattumise tõenäosust vähendanud 40 protsenti.

Ühtlasi toob raport esile, et mitmesugused testid on tõestanud, et ITSlahenduste rakendamise teel saab vähendada liiklusõnnetustest tekkivat kahju kuni kolmandiku võrra.

Ohutuse parandamisele aitavad raporti koostanud ekspertide hinnangul kaasa sellised lahendused nagu liiklusinfo edastamine reaalajas, ühendatud autod, täiendavate ohutuseadmete paigutamine. Ühe võimalusena liiklusõnnetuste vähendamiseks näevad nad ka juhiabilahenduste rakendamist suure liiklusriskiga sõidukitel, nagu taksod, ühistransport, kullerautod. 

Riigikantselei strateegiabüroo tellimusel isejuhtivate sõidukite Eesti transpordisüsteemi lülitamist analüüsinud ekspertrühm alustas oma tööd 2016. aasta augustis. Raport selgitab, millist potentsiaali, riske ja võimalusi tähendab liikuvuse digitaliseerimine ja isejuhtivad sõidukid laiemalt. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles