Tallinki Soome tütarfirma kaotas samuti 35-miljonilise veetasuvaidluse

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinki laev Victoria I.
Tallinki laev Victoria I. Foto: PEETER LANGOVITS/PM/EMF

Soome kõrgem kohus jättis ka Tallinki Soome tütarettevõtte kaebuse menetlusse võtmata ja jättis jõusse apellatsioonikohtu otsuse, millega ei tagastata ettevõtetele ligi 35 miljoni euro väärtuses veetasusid.

Vastavalt Soome kõrgema kohtu otsusele ei rahuldatud Tallinki tütarettevõtte Tallink Silja OY esitatud kaebust, tagastamaks laevaomanikele aastatel 2001-2004 liigselt võetud veeteetasud koos intressidega, teatas Tallink börsile.

Mullu 8. detsembril võttis Soome kõrgem kohus sama otsuse vastu AS Tallink Grupi ja kontserni tütarettevõtte AS Hansatee Cargo kaebuse kohta.

«Tallinkil oli vaidluses kolm ettevõtet. Eelmisel aastal võeti pretsedendi loomiseks need kaks ettevõtet eraldi välja,» ütles Tallink Grupi finantsdirektor Veiko Haavapuu BNS-ile. Nüüdne otsus on Haavapuu sõnul formaalne vormistamine.

Tallink Grupp vaidlustas üle-eelmise aasta oktoobris Helsingi apellatsioonikohtu 8. augusti 2016 otsuse.

Vastavalt Helsingi apellatsioonikohtu otsusele olid aastatel 2001-2004 liigselt võetud veeteetasude nõuded aegunud ja tühistati varasem Helsingi ringkonnakohtu otsus.

2015. aasta 27. veebruaril tegi esimese astme kohus otsuse, milles kohustas Soome riiki tagastama laevaomanikele aastatel 2001-2004 liigselt võetud veeteetasud koos intressidega. Riik kaebas otsuse edasi.

Enne 2006. aasta 1. jaanuari kehtinud Soome veeteetasude seadus oli vastuolus Euroopa Liidu õigusega ning mittediskrimineerimise põhimõttega, millega rikuti piiriülese teenuste osutamise vabadust. Seaduse alusel küsiti rahvusvahelisi vedusid teostavatelt laevadelt kõrgemaid tasusid kui riigisiseseid vedusid teostavatelt laevadelt. Soome muutis seadust Euroopa Komisjoni survel.

Protsessis oli hõlmatud 52 Soome laevaomaniku ja välismaiste laevaomanike nõuded. Esimese astme kohtus mõisteti Viking Line'ile välja 12,4 miljonit eurot. Finnlines oleks saanud 17 miljonit eurot.

Tallinki kontserni ettevõtjad pidid saama esimese astme kohtu otsuse järgi kokku tagasi 34,1 miljonit eurot. Sellest saaks AS Tallink Grupp 13,2 miljonit eurot, AS Hansatee Cargo 400 000 eurot ja Tallink Silja Oy 20,5 miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles