Kuidas uut ja edukat ettevõtet alustada?

Telia Eesti AS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Telia

Kui teadmistele, kogemusele ja kirele lisada kõvasti tööd ja natuke õnne, siis on see päris hea valem selleks, et uut edukat ettevõtmist alustada. Ometi on esimestel kuudel kümneid pisiasju, mida ette ei oska näha ja millele tuleb kiired ja efektiivsed lahendused leida. 

Ele Mölder on üks neid inspireerivaid inimesi, kelle armastus ehete vastu on aastaga kasvanud hästi toimivaks äriks ja kes jagab oma ettevõtte alustamise kogemust.

Kuidas sündis idee luua veebipood Fabeles?

Olin ehetega viis aastat ühes firmas tegelenud. Kuna valdkond on mulle väga südamelähedane, siis idee oma asja ajada ehk ehete veebipood luua tekkis pisut enam kui aasta tagasi. Olude sunnil läks kõik väga kiiresti, 2016. aasta detsembris asutasin oma ettevõtte, siis võtsin veel enne uut töist starti pikema puhkuse, veebruaris alustasin veebipoe loomisega ning aprillis olin toodetega aktiivselt turul.

Millest sa alustasid, millised olid esimesed sammud?

Olin juba varem leidnud Instagramis toreda Saksa ehtebrändi Qudo. Esimese hooga ja alles alustava ettevõtjana oli keeruline neile läheneda, aga tegin seda ja kõik sujus ideaalselt. Julgustan ka väikseid ettevõtteid suuri samme tegema!

Kui esimese kauba lõpuks kätte sain, olin üliõnnelik, see oli täpselt nii ilus nagu lootsin ja kuna olen ehtemaailmaga hästi kursis, siis veendusin et need ehted on tõepoolest ka väga kvaliteetsed. Tegemist on ka täiesti uudse ehete süsteemiga Eesti turul.

Esimesed paar kuud tegelesin veebipoe rajamisega, aga ma ei jäänud ootama, millal see päris valmis saab, loomulikult panin kohe ehted müüki et saaksin juba oma valikule tagasisidet ning ruttu vigadest õppida ja nii sortimendi täiendamise kui ka e-poe arendamisega paralleelselt tegeleda.

Mida sul esimeses etapis ehk ehete veebipoe reaalseks käimalükkamiseks vaja oli?

Pean tunnistama, et alustasin väga sinisilmselt. Ma ei pannud spetsiaalset äriplaanigi paika. Juhtus nii, et mitmed head ideed tulid mu juurde jooksvalt ja lihtsam oli kogu aeg pööraselt tegutseda. Ja mul polnud alustades isklikku arvutitki, aga õnneks selle tõi jõuluvana! Ma polnud üldse kursis, mida kõike alustaval ettevõttel vaja on, seda avastasin ja otsustasin käigu pealt – kodulehe majutus, ettevõtte nimega e-posti aadress, maksevõimalused ja pangapakkumised, seadmed, loomulikult internet, telefon ja muu selline.

Mis alguses oli kõige keerulisem?

Tagantjärele mõtlen, et väga hea oleks olnud ühest kohast kõigile oma küsimustele vastused saada ja lahendused leida. Alles praegu hakkan oma teenuseid ümber vaatama ja saan aru, et erakliendina alustanuna on aeg siiski pigem ärikliendina otsuseid tegema hakata. Alguses on raske hoomata, millised vajadused ja mahud on ning seetõttu on keeruline kohe õiged teenusepakkujad leida ja  lepingud teha. Tahaks keskenduda oma äri arendamisele, aga olmelisi küsimusi ja pisiasju, mis ootavad lahendusi, on väga palju. Palju lihtsam oleks, kui teenused on ühest kohast, seda nii konsultatsiooni, haldamise kui ka tasumise mõttes. Nii on selge ülevaade kuludest, ilmselt tekib võimalusi optimeerida ja efektiivsemalt tegutseda ning kogu suhtlus oleks palju lihtsam!

Kes on sinu tiim ja peamised toetajad?

Olen seni peamiselt üksi tegutsenud. Aga elukaaslane on mulle suureks toeks, seda enam, et ta on kursis veebipoe loomisega, sotsiaalturundusega ja ise ettevõtja.

Mu parim sõbranna elab Austraalias ja meie telefonisõprus on kestnud juba kaheksa aastat. Temaga oleme mu äris pea kõiki tahke brainstorminud ja võin teda lausa mentoriks pidada.

Milline sinu tavaline tööpäev välja näeb ja milline võiks see ideaalis mõne aja pärast olla?

Elukaaslasega arutan kõik tähtsad otsused läbi jooksvalt telefoni teel ja üle interneti. Täna ei pea enam ühes kontoris istuma, et koos tööd teha.

Juba mainitud Austraalia mentoriga suhtlen peaaegu iga päev ja nii on välja kujunenud, et räägime temaga üle neti telefonis siis, kui koeraga jalutamas käin.

Praegu tegelen sellega, et naaberriikidesse laieneda ja nende riikidega on suhtlus tihe. Üksjagu tuleb ette ka reisimist ja näiteks messidel käimist, siis võtan töö nö endaga kaasa, sest tänu mobiilsele internetile, mis mu Telia Mobiilse Äri paketis on, kasutan internetti Euroopa Liidus nagu Eestiski! See on nii lihtne ja mugav, sest ma ei pea otsima Wi-Fi võrku, saan olla ühenduses just seal ja siis, kui vaja! Ja lisaks laienemise projektiga tegelen ka kõige muu igapäevasega – kaupade tellimine ja saatmine, veebipoega ja klientidega tegelemine ning sotsiaalmeedias turundamine.

Seega on minu töö eelis see, et võin seda teha kus iganes. Ma usun, et mõne aasta pärast võikski olla nii, et lähen kuhugi mitmeks kuuks „talvituma“ ja saan kõik oma töö ainult arvuti ja mobiili abil ükskõik millisest maailma nurgast tehtud.

Millised on su edasised plaanid ja millisena näed oma ettevõtte tulevikku?

Ma tahan üles ehitada veebis suure ehtekaubamaja, mis pakub erinevaid brände rahvusvahelisel turul. See võiks olla heaks hüppelauaks ka Eesti ehtebrändidele, kes saavad nii pääsu laiemale turule. Minu üllatuseks rahvusvahelised ehtekaubamajad ja veebipoed pole üldse nii tugevad kui näiteks need, mis moekaupu müüvad. Näen juba palju põnevaid ja inspireerivaid uusi asju, mida võiksin müüa. Ja tundub, et mu senised valikud kollektsioonide ja toodete osas on õnnestunud ning mu veebipoe tehnilised lahendused hästi toimivad, vahendan ise juba ehteid Soome, Inglismaale, Iirimaale, Poola, Saksamaale, Ungarisse, Kanadasse ja Ameerika Ühendriikidesse.

Aga pean veel kasvama, et lumepall saaks veerema ja võiksin tulevikus suuri asju korda saata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles