7 võimalust, kuidas sina saad alustavate ettevõtete vigu vältida

Telia Eesti AS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Telia Eesti AS

Oma äri alustada ja seeläbi maailma paremaks muuta tundub paljudele ahvatlevam kui kellegi teise heaks töötada. Ettevõtlust alustades on aga küsimusi rohkem kui vastuseid ja riskantseid otsuseid võib teele kerkida iga päev.

Teliaga koos tegutsev Vunk on maailmatasemel startup-äride kiirendi, mis aitab leida, arendada ja rahastada uusi põnevaid äriideid. Et aidata vältida vigu, mida alustavad ettevõtted just Eesti oludes kipuvad tegema, annab nõu Vunki kaasasutaja ja programmijuht Andres Peets.

1. Keskendu äriideele ehk probleemile, mis lahendust vajab

Äriidee saab alati alguse mõnd lahendamist vajavast probleemist. Kõige olulisem on probleemi olemust süvitsi mõista ja tihti on kõige edukamad ettevõtjad, kellel on sellega isiklik suhe. Samuti on hea lahendamist vajava probleemi ulatust hinnata. Näiteks aastaid sarnasena püsinud taksoteenuste turg on tänu Taxifyle ja Uberile pöördumatult muutunud. Seega tee endale selgeks probleem, mida sa klientide jaoks lahendama hakkad. Analüüsi ja vaagi aspekte, mis viivad parima lahenduseni.

2. Mõtle alustuseks kliendile, mitte tootele

Tarkvara arendajad alustavad kohe alguses õhinaga koodi kirjutamisest või toote ehitamisest. Disainerid loovad juba ettevõtte logo. Kaubanduses on tuhaneid tooteid, teenuste maailmas tuhandeid teenuseid. Ent selle juures kipub klient kõrvale jääma. Veendu, et see väärtus ja lahendus, mida sina pakud, läheb kliendile tõesti korda. Mille poolest sinu oma erineb? Hea mõte on enne toote valmimist või turustamise alustamist koguda klientidelt kinnitust, et viimased on valmis teenust või toodet mõne aja pärast ostma. Kusjuures õige kliendisegmendi leidmine võtabki aega. Näiteks RebelRoam pakub Wi-Fi-teenust transpordiettevõtetele üle maailma. Nad alustasid erakliendile taskuruuterite pakkumisest ja on tänaseks jõudnud arusaamiseni, et nende kliendiks on hoopis suured rahvusvahelised transpordiettevõtted.  

3. Ole järjekindel, aga valmis vigadest õppima

Oma ettevõtte rajamine pole midagi muud kui üks meeletu õppimisprotsess ja distsipliini hoidmine. Pead olema oma idee suhtes väga järjekindel, aga samas valmis tagasisidest õppima ja järeldusi tegema. Kui saad klientidelt negatiivseid hinnanguid, siis pea meeles ‘’fail fast’’ mõtteviisi – parem on konstruktiivsed otsused kiiresti teha ja vajadusel suunda muuta.

4.  Julgus ja ambitsioonikus tuleb kasuks

Eestlaslik liigne tagasihoidlikkus ei ole äriilmas voorus. Kui sina oma ideesse ei usu ja seda teisteni viia ei oska või ei julge, siis ei tee seda ka teised sinu eest. Kui sa ei näe oma ideel hetkel piisavalt laia perspektiivi ja suurt tulevikku, siis mõtle raamist välja. Mõtle suurelt! Saad seda, millest unistad, aga võibolla ka pisut vähem.

5. Panusta tugevasse meeskonda ja müüki

Tugev meeskond on suurim väärtus. Keskendu sellele, et tiimiliikmete kogemus, oskused ja pühendumus on just sellised, et sinu ettevõtet parimal moel edasi viia. Sageli alahinnatakse müüki või ei adu kogu meeskond selle tähtsust, aga ideid müüa ja potentsiaalseid kliente leida tuleb juba päris alguses, mitte alles siis kui toode on valmis.

6. Leia endale mentor

Mentoriks võiks olla keegi, kellel on antud valdkonnas hea kogemus, kelle arvamus sulle tõeliselt korda läheb, kes aitab ideid peegeldada ja sul oma eesmärgi suunas edasi liikuda. Mentorid, kellel on suur kontaktide võrgustik võivad sind aidata õigete inimesteni ja anda su tegemistele kaalu ning positiivse kuvandi.

7. Tee koostööd usaldusväärsete partneritega

Vali alati tugevad ja usaldusväärsed teenusepakkujaid ning koostööpartnerid, nii ei tule töös takistusi ja hoiad oma ettevõtte mainet. Katsu pisiasjad kõrvale jätta ja enda aega hoida vaid äri edendamiseks – kasuta kõiki võimalusi, mis sinu äri alustamise lihtsamaks ja kiiremaks muudavad.

Alustavatele ettevõtetele on palju erinevaid pakkumisi. Tuleb vaid üles leida need, mis just sinu äri aitavad kasvatada!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles