RB Rail pikendas Pärnu-Rapla raudteelõigu projekteerimishanke tähtaega

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rail Balticu avalik arutelu Pärnu Maavalitsuses
Rail Balticu avalik arutelu Pärnu Maavalitsuses Foto: Mailiis Ollino

Rail Balticu raudteetrassi rajamiseks loodud kolme Balti riigi ühisettevõte AS RB Rail lükkas edasi kahe raudteelõigu projekteerimise ja järelevalve teostamise, sealhulgas Pärnu-Rapla, pakkumuste esitamise tähtajad.

Hankekomisjon otsustas pakkumuste esitamise tähtaja edasi lükata, uueks tähtajaks on 21. veebruar kell 15, selgub hankedokumendist.

Esialgne tähtaeg oli esmaspäeval, aga seda pikendati, sest aastavahetus raskendas koostööpartnerite leidmist ning me pidasime seda põhjendatuks, ütles Rail Balticu Eesti projektiekspert Karmo Kõrvek BNSile.

RB Rail kuulutas 9. jaanuaril välja hanked Rail Balticu Pärnu-Rapla lõigu raudtee projekteerimiseks ning ehitusaegse autorijärelevalve teostamiseks ning Kaunas-Ramygala lõigu projekteerimiseks ning vastava järelevalve teostamiseks.

Konkursid koosnevad kahest etapist. Esiteks kandidaatide valimine, kes kutsutakse esitama ettepanekut konkursi teise etappi. Teiseks ettepanekut esitama kutsutud kandidaatide ettepanekute hindamine ning lepingu sõlmimise õiguse andmine. Üksikasjalik teave hangitavate teenuste ulatuse kohta antakse konkursi esimesesse etappi kvalifitseerunud kandidaatidele.

Nende hangete eesmärgiks on teostada uuel 1435-rööpmelaiusega kaherööpmelise elektrifitseeritud reisijate- ja kaubaveo kiirraudtee Rail Balticu Pärnu-Rapla ning Kaunas-Ramygala lõikude muldkeha, pealisehitise ning seotud tsiviilehitiste ehitusprojekt, samuti ehitusaegne autorijärelevalve.

Hanked viiakse läbi Eesti majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) ning Leedu transpordi- ja kommunikatsiooniministeeriumi nimel. Kummagi hanke pakkumuste esitamiste tähtaeg oli 29. jaanuaril, kuid lükati edasi 21. veebruariks.

«Võime tunnistada, et oleme kolmes Balti riigis jõudnud Rail Balticu projekti projekteerimisetappi. Eelmisel aastal alustasime projekteerimisnormide ettevalmistamisega, Eiropas Dzelzceļa līnijas kuulutas välja Läti reisijateterminalide projekteerimise hanke, tegelesime Balti riikide esialgse konsolideeritud tehnilise projektiga ja 2017. aasta lõpus kuulutasime välja esimesed tööprojekti koostamise hanked. Need kaks konkurssi on vaid mõned paljudest eesolevatest raudteeliinide projekteerimishangetest, mis enne 2022. aastat ellu viiakse,» ütles ASi RB Rail vaneminsener Jean-Marc Bedmar.

RB Rail on loodud Rail Balticu projekti keskseks koordineerimiseks. Selle aktsiad kuuluvad võrdsetes osades Eesti RB Rail ASile, Läti SIAle Eiropas Dzelzceļa Līnijas ja Leedu UABle Rail Baltica Statyba.

Rail Balticu projekt näeb ette Euroopa rööpmelaiusega raudtee ehitamise Tallinnast Poola-Leedu piirini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles