USA näitab teed: riskantsed autolaenud

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autod.
Autod. Foto: SCANPIX

Põhja-Ameerika autolaenufirmad pakuvad üha innukamalt sõidukeid riskantsetele klientidele, kuna majandustingimused paranevad ja aeg on ajada taga suuremat kasumit.


Oregonis baseeruva turu-uuringufirma CNW andmetel on uue auto ostjate keskmine krediidi riskireiting saavutanud maikuus viie aasta rekordmadaluse.

Populaarse Fico-skaala järgi, kus punkte võib olla 300 kuni 850, oli alla 670 punktiseid autoostjaid kokku 14,5 protsenti.
Hiljuti riskantsete autolanude turule sisenenud California CarFinance Capitali tegevjuht Jim Landy ütles: «See turg on olnud alateenindatud ning nõudlus kasvab üha.»

CarFinance usub, et ligikaudu 80 protsenti nende ärist võtavad enda alla kasutatud autod.

«Selle sektori vastu on huvi väga elav, kuna alused on tugevad ja turg niivõrd suur,» lisas Landy.

Kasutatud autode turg on pärast majanduslangust jõudsasti ülesmäge rühkinud, kuna inimesed on otsinud odavamaid lahendusi.

Viimasel ajal on paljud diilerid kiiruga kasutatud autosid varuma hakanud, kartes Jaapani tsunami poolt tekitatud tarnekatkestuste tõttu uute sõidukite põuda.

Ühe USA suurima autolaenuandja Ally Financiali tegevjuht Bill Muir ütles: «Me arutame selle asja oma automüüjatest klientidega eelnevalt läbi, vaatame üle terve portfelli... Me katsume valida sellest riskantsete ostjate seltskonnast need paremad, ega lähe välja kõige alumise otsa peale.»

Muir leiab, et riskantsete laenude sektor on väga atraktiivne, «kuna me saame teha head raha, valides ostjaid tähelepanelikult ja saades piisavalt kasumit, et kaotused – mis kindlasti tulemata ei jää – kerge vaevaga kinni maksta».

Ohud on siiski suured.

Mitmed eksperdid on kinnitanud, et kuna kasutatud autode hinnad ja jääkväärtused on hetkel ebatavaliselt kõrged, saavad nad edaspidi vaid langeda.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles