Enamus Rail Baltica maadest loovutatakse ilma rahata (2)

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rail Baltic Estonia OÜ juht Riia Sillave lahkub ametist
Rail Baltic Estonia OÜ juht Riia Sillave lahkub ametist Foto: Rail Baltic Estonia OÜ

Valdav osa Eestis raudteetrassi Rail Baltica alla jäävate maade omanikest ei soovi tasuks raha vaid asendusmaid, teatas Rail Baltic Estonia tegevjuht Riia Sillave.

Maadevahetust soovivad 60 protsenti Eestit Euroopaga ühendama hakkava raudteetrassi alla jääva 650 maaüksuse omanikest ning vaid viiendik maaomanikest soovivad maid müüa, tetas Sillave täna Vilniuses toimunud pressikonverentsi. „20 protsenti maaomanikest peavad veel valima, millist teed minna,“ lausus Sillave.

Ehkki raamatupidamislikult ei muuda maadevahetus raudteetrassi maksumust, siis vajadus  nn sularaha järele väheneb sellise lahenduse korral märkimisväärselt.

Samuti teatas raudteeprojekti Eesti poolne juht, et lähiajal avalikustatakse uuring, mille kohaselt saab saab varem trassi äärde kavandatud kulukad turvaaiad asendada loomade helipeletitega. „Tutvustame seda uuringut lähiajal ka Lätile ja Leedule,“ ütles Sillave.

Eesti projektimeeskonnale kujuneb tänavune aasta projekteerimise alguse aastaks, sest välja kuulutatakse neli projekteerimishanget, nende seas ka Ülemiste reisiterminaali projekti ja Pärnu reisterminaali konkurss.

Kõige suuremat kasu uue raudtee rajamises näevad lätlased, kelle hinnangul muutub Riia Balti riikide tähtsaimaks mitme transpordiliigi sõlmkohaks.

„Rail Baltic on Läti rahvusliku huvi projekt,“ ütles Läti partnerorganisatsiooni esindaja Agnis Driksna. „89 protsenti lätlastest toetab Rail Balticu rajamist.“

Leedu poolse koordinaatori Arenius Jackuse selgitusel on tema riigis raudtee ehitamine jagatud kolmeks etapiks vastavalt Kaunasest lähtuvatele kulgemissuundadele: Poola piir, Läti piir ja Vilnius. Iga osa planeeritakse ja arendatakse eraldi.

Pressikonverentsi korraldas RB Rail AS, mis on rahvusvaheline Eesti, Läti ja Leedu ühisettevõte, mis on loodud selleks, et ellu viia Rail Baltica – esimene omataoline Baltimaade-ülene taristuprojekt. RB RAIL AS on Rail Baltica projekti keskne koordinaator. Ettevõtte tegevusvaldkonnad on raudteeliini projekteerimine, ehitamine ja turustamine. Projekt näeb ette taristu ehitamise kiirraudteeliinile, mis viib Tallinnast Leedu-Poola piirini.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles