Uberil on nüüd uus suuromanik ja strateegia

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uberi logo telefonis.
Uberi logo telefonis. Foto: Ryan Remiorz/The Canadian Press/PA Images/Scanpix

Investorite grupp eesotsas Jaapani telekomifirmaga SoftBank viis eelmisel neljapäeval lõpule investeerimistehingu Uberiga ja neist said firma suurimad aktsionärid.

Tehing sisaldas aktsiate ostu Uberi senistelt aktsionäridelt ning töötajatelt, aga sellise hinnaga, mille tõttu ettevõtte väärtus langes pea kolmandiku võrra 48 miljardi dollarini. Enne seda tehingut oli sõidujagamisettevõtte väärtus seniste rahastamisvoorude põhjal 68 miljardit dollarit. Lisaks investeerisid investorid ettevõttesse 1,25 miljardit dollarit värsket kapitali. Kokku oli investeeringu, milles lisaks SoftBankile osalesid muuhulgas investeerimisfirma Dragoneer Investment Group ja erakapitalifirma Sequoia Capital, suuruseks 9,3 miljardit dollarit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles