Kliendikaardid muutuvad iga aastaga aina populaarsemaks

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Repro

Eestimaalastel on rahakoti vahel vähemalt 1,4 miljonit kliendikaarti, selgub suuremate jaekettide avaldatud andmetest. Mida annavad kliendikaardid ostjatele ja mis kasu toovad kauplustele, uuris Siiri Erala.

Kõige rohkem on inimestel Partnerkaarte ja Maxima Aitäh-kaarte – neid on 400 000 kasutajal, järgnevad Säästukaart 330 000 ja Sinu Rimi kaart 300 000 kasutajaga.

Rimi kaardi kasutajad on kõik aga tulnud sel aastal ja vähem kui saja päevaga. Pikemat aega saadaval olnud kaartide arvukuse kasv on tagasihoidlikum – näiteks Säästukaarte lisandus viimase aastaga 31 000.

Rimi turundusjuht Andrija Lilleoja tunnistas, et kliendikaar­diga alustamine on olnud üks poeketi viimase aja õnnestunumaid projekte ja selle põhjuseks pole ainult suur reklaamikampaania.

«Loomulikult oli kliendikaardi turuletoomine meil väga võimas, aga enne kui me üldse reklaamima hakkasime, oli meil kaks nädalat, kus tegime teavitustööd ainult kauplustes. Nende esimeste nädalatega andsime välja juba 170 000 kaar­ti ja meil olid meeletud järjekorrad.»

Seega on eestlaste kliendikaartide lembusel teine põhjus ja Lilleoja hinnangul on selleks ikkagi kaardiomanikele kehtivad soodustused, eripakkumised ja muud lisavõimalused.

Saab vaadata ostude ajalugu

Kaupmehe jaoks on kliendi­kaart aga viis inimest poega rohkem siduda ja seetõttu nimetatakse poodnike ringis kliendikaardisüsteeme lojaalsus- või püsikliendiprogrammideks. E24 ja Tarbija24 gallupi järgi pole kliendikaardiomanikud aga sugugi lojaalsed – enamikul on rahakotis kuni kümne poe kaardid. Neid, kes leppis vaid ühe poe kaardiga, oli alla kümnendiku.

Mida aga üks kliendikaart inimesele täpsemalt annab? Selveris saab Partnerkaardi omanik osta teatud kaupu soodsamalt ja osaleda mängudes, sünnipäeva ajal saab kümnendiku võrra soodsamalt kooke-torte, kulinaariatooteid ja jooke. Lisaks on Partnerkaarti vaja Kadaka Selverisse püsti pandud self-scanning-iseteeninduse kasutamiseks.

Maxima Aitäh-kaart võimaldab koguda raha ja osta mitmeid kaupu odavamalt. Eri kaupluste spetsiaalsete sooduspakkumiste seast saavad valida ka Säästukaardi omanikud. Rimi kaardiga on võimalik koguda raha ja kasutada püsiklientide hinnasoodustust. Õige pea peaks Rimi avama ka internetikeskkonna, kus saab vaadata oma ostude ajalugu ja toimetada kogutud rahaga.

«Internetilahendust pole Eestis praegu veel kellelgi, meie paneme selle lähiajal püsti ja kliendid saavad jälgida oma ajalugu, ostusid, saavad ühineda üheks pereks ja koguda raha ühiselt,» rääkis Lilleoja. Seda, kas konkurendid tulevad sellise sammuga kaasa, ta öelda ei osanud.

Lilleoja valgustas ka seda, milliseks võib kujuneda püsi­kliendiprogrammide ja kliendikaartide tulevik. Tema sõnul kaovad ilmselt mõne aasta pärast kõikidele klientidele mõeldud sooduspakkumisi tutvustavad lehed ja brošüürid. Nende asemel hakkavad inimesed saama personaalseid pakkumisi. Väikelapsega emale-isale pakutakse soodushinnaga mähkmeid, tervisliku toidu fännile aga allahindlusega täisterariisi või muud sellist.

Suunatud pakkumised

Seda, mida konkreetsele inimesele pakkuda, aitab välja selgitada infotehnoloogia. Kliendikaardi abil registreeritakse inimese ostud, IT-ülesandeks jääb andmed töödelda ja anda kaupmehe nõudmisel ülevaade sellest, mida inimene kõige rohkem ostab. Sellele infole tuginedes saab teha ka pakkumise.

Selline info on jaekettidele tegelikult kasulik ka praegu. Kes on kliendid ja mida nad ostavad, on strateegiliselt oluline info. Püsikliendiprogramm ja inimeste sidumine kliendikaartidega annab poele võimaluse seda teavet ise koguda.

«Ükski jaekett ei tee tõenäoliselt ühtegi otsust ilma mitmete uuringuteta,» lausus Lilleoja. Ta selgitas veel, et Rimi tellis varem kõik seesugused uuringud väljapoolt, kuid edaspidi aitab firmat selles püsikliendiprogramm. Samuti on poe enda kogutud andmed tunduvalt detailsemad kui mõnelt uuringufirmalt tellitud küsitluse omad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles