Reklaamid hakkavad autodesse tungima (4)

Rait Piir
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Puutetundlik ekraan autos.
Puutetundlik ekraan autos. Foto: HANDOUT/REUTERS

Puutetundlikud ekraanid ja infotainment-süsteemid on tänapäeva autodes saamas üha tavalisemateks nähtusteks, nii nagu ka internetiühendus. See muudab nad aga ahvatlevaks pinnaks reklaamide pakkujatele.

USA ettevõte Telenav, mis teeb muuhulgas koostööd selliste autotootjatega nagu Ford, General Motors, Lexus ja Toyota, töötab autosisestele ekraanidele mõeldud reklaamiplatvormi kallal, mida nad soovivad tulevikus kõigile autotootjatele müüa.

Ettevõtte nägemuse järgi peaksid juhid näiteks foori taga peatudes või autot käivitades vaatama oma sõiduki infotainment-süsteemis mitmesuguseid reklaame. Reklaamidest pääsemiseks tuleks autoomanikul aga maksta. Sõidu ajal ettevõtte sõnul reklaame siiski ei kuvata, sest see võiks põhjustada õnnetusi.

Reklaamide valikul tegeleks programm aktiivselt auto asukoha jälitamisega, pakkudes nii rohkem asukohapõhiseid reklaame (lähimad poed, tanklad jms). Telenavi enda sõnul teavitataks juhti näideks lähedal asuvatest sooduskampaaniatest ja söögikohtadest.

Autodele mõeldud reklaamiturul võib olla väga suur tulevik, sest mida isesõitvamaks autod muutuvad, seda rohkem saab resijatele reklaame näidata. Kui juht ei pea enam keskenduma juhtimisele, siis otsib ta tõenäoliselt ajaviiteks meelelahutust ja meelelahutusega saab näidata reklaame.

Kui voogedastusplatvormid nagu Netflix ja Hulu hakkavad näiteks lähitulevikus autopõhiseid teenuseid pakkuma, siis plahvatab ka autodele mõeldud reklaamituru väärtus.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles