Sisuturundus

HUUM-i keris annab kõvasti leili, kaunistab lavaruumi ja on kaugjuhitav

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Fotol (vasakult) Henrik Ling, Fred Piirimäe, Joosep Orav, Madis Lai, Siim Nellis.

FOTO: Kredex

Siim Nellis alustas ettevõtlusega interneti teel saunatarvikuid müües. Seejuures koges ta, et turult puuduvad võrkelektrikerised, millel on tavapäraste keriste ees mitmeid eeliseid. “Hakkasime oma toodet välja töötama, ületasime hulga takistusi ja jõudsime tulemuseni,“ ütleb Siim, kes on 2013. aastal asutatud osaühingu HUUM juhataja ja üks omanikke. Mehe äriideeks oli ühendada elektrikeriste parimad omadused ja kaasaegne põnev disain.

Tootearenduse protsess sai hoo sisse tänu EAS-ile ja suurepärasele koostööle Eesti Kunstiakadeemiaga. „Meie eesmärk oli välja töötada keris, millel oleks optimaalne materjali ning ruumi kasutus ja kuhu mahuks maksimaalne hulk looduslikke kerisekive, sest leili kvaliteet sõltub peamiselt just võimalikult suurest kivide hulgast. Pöördusime EKA poole, sealsed tootedisaini tudengid pakkusid põhjaliku töö tulemusena välja mitu huvitavat varianti, millest enim potentsiaali oli tilgalaadsel tööl Drop-tilk. Leidsime, et ümar vorm pehmendab tavapärast sauna nurgelist interjööri. Koostöös mitme metalliettevõttega arendasime mudeli HUUM DROP tootmiskõlblikuks,“ meenutab Nellis. Koostööd EKA tudengitega tegi firma ka oma nime HUUM valides ja visuaalse identiteedi kujundamisel.

Neli aastat tagasi tootmisse jõudnud mudel HUUM DROP võeti klientide poolt kiiresti omaks. „Eestlase aastakümneid kestnud veendumus, et parimad kerised tulevad välismaalt, on vankuma löödud,“ muheleb Nellis. Uudne lahendus pälvis mitmeid kohalikke auhindu ja kirsiks tordil kujunes rahvusvaheline disainiauhind RedDot: Product Design 2015, millega tunnustatakse silmapaistvat tööstusdisaini. Kahe aasta tagusele mainekale konkursile laekus 4928 tööd 56-st riigist. HUUM DROP kandideeris vannitubade ja saunade kategoorias. Mainekas preemia tekitas suurt huvi nii edasimüüjates kui saunaehitajates. „Klientide leidmisega pole meil probleeme olnud, mistõttu ei ole me ka tohutut müügitööd pidanud tegema,“ on Nellis rahul.

HUUM OÜ juhatuse liige Siim Nellis on veendunud, et hea keris ei pea mitte ainult sooja andma, vaid ka huvitav ja kena välja nägema.

FOTO: Kredex

Kõrge lisandväärtusega tooted müüvad end ise

HUUM-i juhtide lootused said juba esimesel tootmisaastal kuhjaga täidetud, kui ennustatud müügieesmärgid täitusid 400-protsendiliselt. Nellise kinnitusel pole hoogu maha võetud: „Mitu aastat järjest kasvas meie käive 100%, sel aastal 50%. Mahud on soliidsed ja kui varem olid meil peamiselt üksikute suurte partiide ostjad, siis tänaseks on välja kujunenud stabiilne müügivõrgustik. Jõudsime kiiresti Eesti kauplustesse, nüüd areneme valdavalt eksportturgudel.“ Õnnestumine esimese mudeliga innustas HUUM-i meeskonda välja töötama uusi tooteid. Arenguks oli tarvis täiendavaid finantsvahendeid, mille puhul ulatas oma abikäe KredEx.

Hetkel on ettevõtte tootevalikus kolme erineva võimsusega (4,5–9 kW) DROP keris, viie erineva võimsusega (6–18 kW) HIVE keris ning saunaahi Hive Wood, mis on saadaval ka koldepikendusega (läbi seina köetav) ja nutitelefonirakendus koos innovaatilise juhtkonsooliga Uku.

 “Tootearendus ei olnud lihtne, seda eriti kaugjuhtimissüsteemi puhul. Saan veendunult öelda, et pea võimatu on ennustada, kui kaua ühe toote lõplik valmimine aega võtab. On ette tulnud ummikusse jooksmist, aga me pole pead norgu lasknud. Leian, et ei ole mõtet taga nutta raha, mille kulutamine oma eesmärki otseselt ei täitnud, kuid millest oli võimalik targemaks saada. Kui meil oli kaugjuhtimissüsteemi arenduseks mõeldud kapital sisuliselt otsas, võtsime punti ühe andeka inseneri, kes aitas meil oma ideed realiseerida ja olime jälle mäel,“ kirjeldab Nellis ettevõtte argipäeva.

Müügiedu nautiva kaugjuhtimissüsteemi väljaarendamisel oli firma eesmärgiks konkurentidest eristumine ja maksimaalne kasutusmugavus. Sealjuures saab HUUM-i juhtpulti ühildada ka teiste tootjate keristega. Hetkel on UKU sauna kaugjuhtimissüsteem maailmas ainulaadne. „Peame endale veel nime tegema, et küsida õiglast hinda, sest tegelikult teame, et meie tooted on väärt rohkem, kui hinnasildil praegu veel kirjas.“

Kuigi HUUM-i meeskond on uhke oma toodete disaini üle, siis vähemalt samavõrd oluliseks peetakse leiliruumis saadavat naudingut. „Kõige esmane leili kvaliteeti tagav tegur on kerise suur soojusmahutavus ehk suur kivide mass. Seda mõõdupuuks võttes on meie kerised väga eesrindlikud. Meie väiksem elektrikeris on oma gabariitidelt küllaltki kompaktne, aga mahutab koguni 55 kilo kive. Seda on isegi rohkem, kui enamikul traditsioonilistel puuküttekeristel.

Mõistagi tuleb kasutada looduslikke kive. Unustada ei tohiks sedagi, et nii kive kui küttekehi tuleb iga paari aasta tagant vahetada. Kui kõik on õigesti tehtud, kestab kvaliteetse kerise eluiga üle kümne aasta. Kuigi HUUM-i kerised on üsna nüüdisaegse disainiga, ei peaks nende kasutamist pelgama ka aastakümneid tagasi valminud leiliruumide omanikud. Olen näinud palju vanemaid saunu, mille uuendamise käigus on puitpinnad lihvitud ning disainelemendina kasutatud meie kerist. Tulemus on vägagi nauditav,“ kinnitab Nellis.

Laienemine ekspordi arvelt

HUUM-i on üles leidnud hulk välismaiseid koostööpartnereid. „Saun on nii spetsiifiline valdkond, et kui midagi uut ja huvitavat turule ilmub, levib info kulutulena – kõik teavad kõiki. Ühena esimestest leidsid meid üles rootslased ja idanaabrid, mõnda aega oligi Rootsi meie jaoks sihtriik number üks, praeguseks on sakslased möödumas. Mullu läks meil Türgis väga hästi, nüüd on hüppeliselt kasvanud eksport Ukrainasse ja Poolasse. Eksootilisemateks paikadeks, kuhu HUUM-i toodangut on saadetud, on näiteks Uus-Meremaa, Katar, Austraalia, Jaapan ja Iraak. Arvan, et meie tooteid võib leida kõigist Euroopa riikidest, aga ka kaugemalt. Luksusmaju ja -kortereid, kuhu ka saun sisse planeeritud, ehitatakse üle maailma“ põhjendab Nellis.

Tulevikust rääkides kinnitabki ta, et rõhk on ekspordi kasvatamisel. Töö käib selle nimel, et juba järgmisel aastal mitmes uues välisriigis kanda kinnitada ja eesti saunakultuuri maailmas väärikalt esindada.

HUUM OÜ

• Omanikud: Asine OÜ, OÜ BSC, Fred Piirimäe, Tanel Luure

• Asukoht: Tartu, Turu 45d

• Eelmise aasta käive: 300 000 €

• Käesoleva aasta käive: 450 000 €

• Töötajaid: 5, palju teenuseid ostetakse sisse – metallitöö, küttekehad, elektroonikatootmine, plastivalu, disain, IT-arendus jne

• Ekspordi sihtriigid: enamik Euroopast jm

Kommentaar:

Jarmo Liiver

FOTO: Kredex

Jarmo Liiver, KredExi ettevõtlusdivisjoni juht

Aktiivse saunarahvana oleme pigem harjunud, et olgu keris väljanägemiselt milline tahes, peaasi, et leil on hea. HUUM-i asutajad aga ei nõustunud selliste kompromissidega ning uskusid, et hüva leil ja kaasaegne disain võiksid käia käsikäes. Kui meil Eestis on saun pigem esmavajadus, siis mujal maailmas on tegemist luksusliku lisaga ja nii mõneski riigis suisa staatuse sümboliga. Ettevõtte asutaja Siim Nellis tabas selle olulise niši ära, pööras disainerite kaasabil oma konkurentsieeliseks ning asutamisest peale on lisandunud järjest uusi ekspordi sihtriike, mille najal on ettevõte jõuliselt kasvanud. KredExi käendatud laenud on võimaldanud neil arendada toote tehnilise poole järgmisele tasemele ja katta ka erinevaid jooksvaid kulusid, mis paratamatult kiire kasvuga kaasnevad. Soovime kerisetootjale jõudsat arenemist ning edu toonud kompromissitut suhtumist ka edaspidiseks!

FOTO: ERF

    Tagasi üles