Venelased kardavad 2018 aasta jalgpalli MMi põrumist

Venemaa 2018. aasta jalgpalli MMi logo.

FOTO: Sharifulin Valery/TASS/Scanpix

Miljonite jalkafännide ja rahajõgede  asemel võib usaldusväärsuse kaotanud Venemaa jätta oma turismitööstuse tühjade pihkudega, sest huvi 2018. aasta jalgpalli MMi vastu osutus leigeks, kirjutas Kommersant.

Jalgpalli MMiks praeguse valuutakursiga ligi 10 miljardit eurot investeerinud Kremli võimukoridorides kavandati spordi suursündmust Venemaa rahvusvahelise maine parandajana. Turismiettevõtjad aga lootsid, et jalkapidu toob Venemaale kuni 40 protsenti rohkem turiste kui Sotši taliolümpia 2014. aastal. Kui olümpiale müüdi ligi 2 miljonit piletit, siis jalgpalli MMi jaoks prognoosis riiklik turismiamet rohkem kui 2,8 miljonit piletit.

Kuid venelaste näod hakkasid pikaks venima, kui nad nägid tühje tribüüne MMi eelmänguks peetaval  tänavusel  konföderatsioonide karikaturniiril.  Ametlik statistika registreeris sellel ajal isegi turistide arvu vähenemise: Venemaad külastas tänavu teises ja kolmandas kvartalis 14,6 miljonit turisti, mis on 2,8 protsenti mullusest vähem. Karikaturniiri külastas ligi 630 000 pealtvaatajat, kuid välismaalaste osatähtsus pole teada.

Turismitööstuse esindajad selgitasid Kommersandi ajakirjanikule välismaalaste huvi puudumist eelseisva jalgpalli MMi vastu välismeedia poolse Venemaa ebasõbraliku kajastamisega.

Seetõttu kõigub turismioperaatorite prognoos väga suures vahemikus, pakkudes, et meistrivõistluste ajal külastab Venemaad pool kuni kolm miljonit välisturisti.

Rahvusvaheline konsultatsioonifirma Cushman&Wakefield pakub aga üpriski kainestava prognoosi – kõigest ligi 450 000 välisturisti.

Postimehe vahekommentaarina võib lisada, et pärast Krimmi okupeerimist, relvastatud mässu õhutamist Ida-Ukrainas, Malaysia Airlinesi reisilennuki alla tulistamist ning riigi olümpiaspordi dopinguprogrammi avalikuks tulekut oleks üpris keeruline loota, et positiivsed lood Venemaast esiplaanile pääsevad.

Samal ajal, kui äriringkonnad muretsevad, pakatavad ametnikud optimismist. Praeguseks on müüdud ligi 760 000 piletit, millest 53 protsenti on ostnud välismaalased, raporteeris meistrivõistluste orgkomitee.

Omapärases olukorras asub turniiri toimumise üks asukoht Kaliningrad, mille turismisektor võib kannatada asjaolu tõttu, et näiteks Poola majutusasutustest jõuab staadionile tunniajase sõiduga.

Kõigest hoolimata kruvivad turniiride asukohtades tegutsevad hotellid majutushindu hoogsalt üles. Näiteks Kaliningradis soovitakse ööbimise eest kasseerida keskmiselt ligi 150 eurot, mis on kolm korda kallim kui enne turniiri.  Hotellihindade mitmekordistumine võib turismioperaatorite hinnangul Venemaalt eemale peletada ka need turistid, keda jalgpall külmaks jätab ja kes tuleksid seda riiki külastama muudel põhjustel – näiteks uudishimust.

MMi majanduslikud tagajärjed võivad aga kaasa tuua ootamatuid mullistusi. Näiteks Sotši olümpiamängude rajatiste peamine laenuandja Venemaa välismajanduspank VEB pole seniajani läbi hammustanud, kuidas miljardeid eurosid tagasi saada, sest oluline osa laenuvõtjatest läks lihtsalt pankrotti.

Tagasi üles