Valitsus plaanib Saaremaa liinile tuua suurema lennuki

Anna Ploompuu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuressaare.
Kuressaare. Foto: Maanus Masing

Valitsus toetas neljapäeval majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ettepanekut tellida alates 2019. aasta juunist Saaremaa ja Hiiumaa lennuliinidele kaks eraldi lennukit.

Plaani järgi hakkaks liinil Tallinn-Kuressaare-Tallinn lendama senisest suurem lennuk, väiksema täitumusega Hiiumaa liinil jätkaks 19-kohaline lennuk. Opereerimise hanke kuulutab maanteeamet välja järgmise aasta esimesel poolel. 

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul näitab lennustatistika, et Saaremaa liinile oleks vaja suuremat lennukit. «Kaks lennukit tagavad ka suurema mugavuse ja lennukindluse mõlemale saarele, kuivõrd Kärdla ja Kuressaare liinid on teineteisest sõltumatud,» lisas ta.

Lisaks arutas valitsus parvlaevaühenduse korraldamist Virtsu-Kuivastu liinil tuleva aasta suvel. Otsuse kohaselt hakkab reiside tipukoormust katma kolmanda laevana praegune varulaev Regula ja asenduslaevaks prahib TS Laevad suviseks ajaks eraldi aluse. Ühtlasi esitab majandus- ja taristuminister valitsusele järgmiseks kevadeks ettepanekud pikemaajalise lahenduse leidmiseks kolmandale laevale Saaremaa liinil.

«Analüüsidest selgub, et tipunõudlusega päevadel nagu nädalavahetused, riigipühad, koolivaheajad, samuti suursündmused nagu Saaremaa Ooperipäevad, Merepäevad, Saaremaa Rally jne, ületab reisijate nõudlus kordades keskmisi näitajaid ja võimalusi olemasolevate alustega teenuse pakkumiseks, seega on kolmas laev igati põhjendatud,» rääkis Simson. «Kindlasti arutame kolmanda laeva vajadused ja tehnilised tingimused läbi ka kohalike omavalitsuste, ettevõtjate ja teiste organisatsioonidega,» lisas ta.

Nii lennu- kui parvlaevaühenduse lisarahastust arutatakse riigi eelarvestrateegia 2019–2022 koostamise käigus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles