Allan Martinson: San Franciscos loobitakse Google'i busse kividega (10)

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Allan Martinson
Allan Martinson Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Kogu maailma innovatsiooni ja tehnoloogia valdkonna tipptegijate keskuseks oleval San Franciscol on kummalisel kombel tekkinud tagurlik varjupool – sealne põline elanikkond on hakanud selgelt ja kõrgeimal tasemel kõike uut tõrjuma, et mitte öelda vihkama.

Viimase uudisena otsustas möödunud nädalal linna seadusandlik võim, et pakiveorobotite liikumist tuleb linnas olulisel määral piirata. Ainult eriloal tohib neid nüüd katsetada äärilinnade piirkondades, kus elanikke on hõredalt.

«Linnatänavad on inimestele, mitte robotitele,» sõnas linna õigusvolinik Norman Yee. Yeel on ka teisi muresid: praeguste kullerite tööta jäämine, privaatsustemaatika seoses kaameratega roboti küljes ning isegi terrorism – kui keegi otsustaks robotisse paigutada lõhkekeha.

USAs on pakiveoroboteid katsetamas nii eestlaste Starship kui San Francisco päritolu Marble ja Dispatch.

Starshipi kaasasutaja Allan Martinsoni kinnitusel linna otsus ettevõtte tegevust kuidagi ei mõjuta, kuigi ettevõte on oma peakontorigi sinnakanti kolinud.

«Meil on seadused viies USA osariigis ja tegutsemisload kaheksas Silicon Valley linnas,  Washingtonis ja Austinis – kokku 52 miljoni inimesega turgudel. San Francisco on sellega võrreldes marginaalne,» ütles Martinson Postimehele.

Nimelt on USAs pakiveorobotid seadustanud nii San Carlos, Redwood City, Washington, Virgina ja Idaho.

«San Francisco on üldse eriline linn, kus näiteks ka Segway on keelatud, Airbnbga juhtus peaaegu sama ja Google’i busse loobitakse kividega,» sõnas Martinson.

Eestis on pakiveorobotid liikluses seaduse jõuga lubatud.

Kommentaarid (10)
Copy
Tagasi üles