Ettevõtjad: Rail Balticust saab Euroopa üks olulisemaid raudteid (33)

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu Rail Balticu terminali eskiis.
Pärnu Rail Balticu terminali eskiis. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Suur hulk ettevõtjaid ja ettevõtlusorganisatsioone tegid järjekordse ühispöördumise Rail Balticu toetuseks. Nende hinnangul saab sellest üks Euroopa olulisemaid raudteid. 

Rail Baltic ei ole regionaalne tupikprojekt, vaid sellest saab Euroopa üks olulisemaid raudteid, kirjutasid ettevõtjad valitsusasutustele. «Ka nimi Rail Baltic ei tähenda ainult kolme Balti riiki, vaid võimalikult paljude Läänemere (Baltic Sea) äärsete riikide ja nende olulisemate linnade sidumist kiire ning keskkonnasäästliku TEN-T raudteevõrgustikuga,» ütlevad nad.

Ettevõtjad tõid näitena välja, et juba on käimas eeltööd Rail Balticu pikendamiseks Helsingisse. Edaspidi on vajalik ka Peterburi ja seeläbi Moskva ühendamine. Selle tulemusel saaks tulevikus Tallinnas Peterburgi kahe tunniga. «See lahendab ka Narva ja kogu Kirde-Eesti regionaalsed probleemid ning aitab oluliselt kaasa ka Tartu ja kogu Kagu-Eesti ühendamisele,» on ettevõtjad optimistlikud.

Seega sarnaselt kavandatava Kaunas-Vilnius lõiguga peaks Rail Balticu jätkuprojektiks olema 200 kilomeetri pikkune Tallinn-Narva lõik, mis oleks Euroopa kõige odavamaks ja kiiremini teostatavaks, kuid samas kõige olulisemaks raudteeprojektiks, kirjutavad ettevõtjad.

Ülemiste piirkond kui Eesti värav

Ettevõtjad näevad suurt potentsiaali Rail Balticu raudteetrassist tõukuvates arenguprojektides. Näiteks tahavad nad koheselt välja ehitada RB Tallinna ühisterminali ja siduda see lennujaama. «Tallinna Rail Balticu ühisterminal koos oma ümbrusega peab olema väärikas ja Euroopa linnale kohane atraktiivne koht Euroopa kaardil.»

Nad lisavad, et nii nagu Riia on planeerimas rongi- ja bussijaama ning neid ümbritsevat atraktiivset linnaruumi selliselt, et see toetab saabujate muljet Riiast kui metropolist, peame ka meie Ülemiste piirkonnast kujundama Eesti värava. «Seda mõtet kannab ühisterminali ja Lennujaama ühendav Euroopa väljak, mis seob seni lõhestatud piirkonna üheks atraktiivseks tervikuks.»

Kuigi ettevõtjad kiidavad, et trammitee on praeguseks pikendatud juba lennujaamani, siis järgmine samm võiks olla sadamatrammi ehitamine.

Toetuskirjale kirjutasid muuhulgas alla Eesti Teenusmajanduse Koja juht ja IT-ettevõtja Jaan Pillesaar, restoraniettevõtja Verni Loodmaa, GoBusi juht Enn Randmaa, Eesti Raudtee peadirektor Erik Laidvee ja Ülemiste piirkonnas tegutsevate ettevõtete juhid Allan Remmelkoor, Gert Jostov, Margus Nõlvak ja Guido Pärnits. 

Kommentaarid (33)
Copy
Tagasi üles