Täiesti tavalise Roadsteri soovijad peavad ettemaksuna maksma 50 000 dollarit auto pealt. Ettevõtted saavad ka Tesla elektriveokit ette tellida, makstes 5000 dollarit auto pealt. Küll aga hakatakse neid autosid alles 2019. aastal tootma.
See kõik on aga peenraha võrreldes Tesla tegelike vajadustega. Elektriautode tootja põletab kvartalis miljard dollarit tänu investeeringutele, mis on läinud Mudel 3 tegemisse. Auto, mis hakkab maksma 35 000 dollarit, ei pruugi veel niipea ettevõttele raha sisse tooma hakata.
«Selleks, et järgmised kümme kuud või aasta vastu pidada, on neil vaja raha ja seda kiiresti,» kinnitas ka Bloomberg Intelligence'i vanemanalüütik Kevin Tynan. Tema hinnangul on Teslal vaja tegevuse jätkamiseks hiljemalt järgmise aasta keskpaigaks kaasata vähemalt kaks miljardit eurot.
Kaks väljapääsu võimalust
Tesla ise on vätinud, et neil on piisavalt raha selleks, et nad saaks toota viis tuhat Mudel 3 autot märtsi lõpuks. Novembri alguses investoritele saadetud kirjas ütles ettevõte, et ootab pärast seda tähtaega suuremat rahavoogu. Tesla Palo Alto kontori pressiesindaja Dave Arnold ei soovinud lähemalt seda teemat kommenteerida.
Küll aga on Tesla lahenduse variandid üsna piiratud. Kuigi võlakirjaturg oleks üks lahendus, siis ei pruugi elektriautode tootja seal hetkel just kõige oodatum olla. Investorid, kes ostsid kolm kuud tagasi ettevõtte 1,8-miljardilise võla üles, võivad siiski vee alla jääda, kuna võlakirjade hind langes sellel kuul 93,88 sendini dollarilt.
Selle kõrval on teine variant aktsiate müük. See aga killustaks veelgi senist aktsionäride hulka, kus suurim osalus, 20 protsenti on jätkuvalt Muskil endal.
«Nii kaua, kuni ettevõte jätkab raha põletamist, sõltub ta aktsiaturgude kannatlikkusest ja entusiasmist või siis mõne valge rüütli sügavatest taskutest,» märkis investeerimisfirma Thornburg Investment Management fondihaldur Christian Hoffmann.