Apple tõusis maailma kalleimaks brändiks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Apple logo
Apple logo Foto: SCANPIX

Apple on Google’ist möödunud ja maailma kalleima brändi positsiooni endale haaranud, makstes käesolevaga enam kui 153 miljardit dollarit.


Viimased neli aastat on reklaamiettevõtte WPP tütarfirma Millward Browni globaalbrändide väärtusedetabelit BrandZ Top100 – mis katab kõike alates autodest ja riietest kuni pankade ja telekomifirmadeni – valitsenud Google.

Apple’i brändiväärtus on teinud suure hüppe tänu iPadi tahvelarvuti ja iPhone’i populaarsusele nii tavatarbijate kui ettevõtete seas.

Alates aastast 2006, kui BrandZ edetabelit pidama hakati, on Apple’i brändiväärtus kasvanud 137 miljardi dollari ehk 859 protsendi jagu.

Apple’i turuväärtus – 319,4 miljardit dollarit – on ligi viis korda kõrgem kui 2006. aastal.

Google'i turuväärtus on 172,4 miljardit dollarit.

BrandZ indeks arvutab brändiväärtuse välja lähtuvalt mitmest erinevast faktorist, muuhulgas brändi panusest kasumile, immateriaalse vara väärtusest, kliendihinnangutest ja kasvupotentsiaali prognoosidest.

Millward Browni BrandZ globaaldirektor Peter Walshe näeb Apple'i edu tagamaid selles, et nende tooted pole mitte üksnes tarbijate silmis ihaldusväärsed, vaid ka firmade meelest kasulikud.

Walshe lisas, et Apple’il on ühtlasi õnnestunud propageerida oma tooteid kui luksuskaupa: tehes vidinad kallimaks, kasvas ühtlasi nende ihaldusväärsus.

Brändiretingu tipus domineerivadki tehnoloogiafirmad, esikümnes on lisaks Apple’ile veel Google, IBM, Microsoft, AT&T ja China Mobile.

Copyright The Financial Times Limited 2011. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles