Prisma emafirma asub lisaks Eestile kasvu jahtima ka Venemaal ja Rootsis

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jorma Vehviläinen käis 18. oktoobril ka Eestis, kui Prisma teatas oma järgmise 5 aasta kasvuplaanist.
Jorma Vehviläinen käis 18. oktoobril ka Eestis, kui Prisma teatas oma järgmise 5 aasta kasvuplaanist. Foto: Liis Treimann

Napilt kuu aega tagasi andis Prisma Eestis teada ambitsioonikast kasvuplaanist, kus soovib 2022. aastaks kasvatada tänase 8 kaupluse arvu 20ni ning panna seejuures püsti rohkem supermarketeid ja kodulähedasi poode. «Me tahame olla need, kes jäävad ellu,» põhjendas toona siis veel Prisma emafirmas tegevjuhi ametit pidanud Jorma Vehviläinen.

Lisaks ambitsioonikate eesmärkide seadmisele Eestis soovib ettevõte sama teha ka Venemaal ja Rootsis, vahendab Helsingin Sanomat. Oma jaekaupluste arvu soovib S Group kahekordistada mitte ainult Eestis, vaid ka Venemaal, Peterburis. Rootsis plaanib ettevõte kasvada ennekõike aga oma hotelliäri arvelt.

SOKi tegevjuht Taavi Heikkilä ja nüüd finantsjuhi rolli täitev Jorma Vehviläinen käisid möödunud nädala lõpus Peterburis, tähistamaks sealsete Sokos hotellide kümnendat tegevusaastat. Sarnaselt Eestile on neil ka seal suur kasv eesmärgiks seatud. «Kui viimased aastad on keskendunud fookuse paika seadmisele, siis nüüd on aeg kasvama hakata,» märkis Vehviläinen. 

Väljaspool Soome piire vaatab ettevõtte ennekõike seetõttu, et Soomes on neil piir praktiliselt kätte jõudnud. Jaekaubanduses kuulub S Groupile 47-protsendiline turuosa, tehes sellega neid konkurentsitult kõige suuremaks tegijaks Soomes. Seetõttu tulebki jaekaubanduse kasvu taga ajada pigem Eestis ja Venemaal. «Meie eesmärk on saavutada Peterburis 10-protsendiline turuosa, praegu kuulub meile 3-4 protsenti,» hindas Vehviläinen.

Sarnaselt Eestile soovib ettevõte ka seal järgmise viie aasta jooksul kaupluste arvu kahekordistada. Vehviläinen loodab, et ettevõte saab selle kava alusel avada esimesed kauplused juba järgmisel aastal.

Ka on ettevõttel kindel plaan rajada Peterburgi ka uusi hotelle. Tänane kava näeb ette, et järgmise viie aasta jooksul avame kaks või kolm uut hotelli, kirjeldas Vehviläinen. Oma esimesed kolm hotelli avas ettevõte kümme aastat tagasi. Toonastel kasvuplaanidele tõmbas pidurit üleilmne majanduskriis ja Venemaa äriajamise tavad.

Ka Eestis jahib ettevõte kasvu. «Plaan on kaupluste arvu kahekordistada. Tallinnas otsime me sobivaid kohti, kus saaks avada suuremaid supermarketeid ja kodulähedasi poode. Küll aga ei kaalu me kellegi ülesostmist,» märkis Vehviläinen. Ka Tallinnas otsib ettevõte asukohta uuele hotellile, mis majutaks umbes 200 inimest.

Hotelliäri laiendamisel on ettevõte sihiks võtnud ka Rootsi pealinna Stockholmi. Me oleme sihiks võtnud Stockholmi äripiirkonna,» kirjeldas Vehviläinen. Ettevõtte eesmärgiks on esialgu alustada seal paari hotelliga.

«Muidugi, kui meil oleks rohkem majutuskohti, siis saaksime juba mastaabiefekti saavutada,» arutles Vehviläinen. Küll aga märkis ta, et väljaspool Soome piire ulatuva laienemislaineks vajalike investeeringute jaoks välisraha ei kaasata.

Selle aasta suvel otsustas Prisma sulgeda oma kauplused Lätis ja Leedus, kuna need ei olnud piisavalt kasumlikud ja neid ei olnud piisavalt, et mastaabiefekti saavutada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles