Majanduskomisjon tahab teedele lubada kuni 52-tonniseid veokeid

Adele Johanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veok
Veok Foto: Tairo Lutter

Riigikogu majanduskomisjon arutas tänasel istungil eelnõu, millega laiendatakse erivedude võimalusi raskeveokitele, ja otsustas saata eelnõu Riigikogu täiskokku teisele lugemisele.

«Erivedude võimaluste laiendamisega tekib ettevõtjatel võimalus vedude efektiivsust suurendada ja kulusid vähendada,» ütles komisjoni esimees Sven Sester. Ta lisas, et muudatusel on positiivne mõju maanteetranspordi sektorile, ning toonitas, et eesmärk on kasvatada Eesti konkurentsivõimet.

Praegu kehtiva seaduse järgi tohib Eesti teedel sõita kuni 40 tonni kaaluva veokiga, kuid eriloaga lubatakse teele ka kuni 52-tonniseid autosid, mis veavad töötlemata ümarpuitu. Komisjoni algatatud eelnõu laiendab töötlemata ümarpuidu eriveole kehtestatud regulatsiooni ka teistele veoliikidele.

Seletuskirjas märgitakse ka, et erivedu toimub tee omaniku määratud teevõrgul. Eriloa annab tee omanik, kellel on õigus määrata veole täiendavad tingimused, aga ka loa andmisest keelduda, kui erivedu võib näiteks oluliselt teed kahjustada või pole võimalik täita tingimusi ohutuks liiklemiseks.

Istungist võtsid osa Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter ja teedetalituse juhataja Lauri Künnapuu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles