Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Indrek Orav ei jätka Rail Baltic Estonia juhina

5
KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Indrek Orav | FOTO: www.mkm.ee

Rahvusvahelise raudteetrassi Rail Baltic rajamiseks loodud Eesti valdusettevõtte Rail Baltic Estonia juht Indrek Orav edaspidi ettevõtet ei juhi ning jätkab edaspidi tööd ühisettevõtte RB Rail nõukogus; Orava asendaja võib selguda sel nädalal.

«Kandidaatide esitamise tähtaeg oli 25. september ja mina ise ei kandideerinud. Sain ministeeriumist nii aru, et töökoht löödi lahku, et Rail Baltic Estonia juht ei jätkaks ühisettevõtte nõukogu liikmena, kus ma samuti täna olen, et pigem ma jätkan ühisettevõtte nõukogus,» ütles Rail Baltic Estonia juht Indrek Orav BNSile.

Ta lisas, et tema leping ettevõtte juhina kestab detsembri keskpaigani.

«Eesmärgiks on projekti tugevdada, et üks tugev inimene tuleb [konkursiga] juurde,» ütles Orav, kelle ülesanneteks ühisettevõtte RB Rail AS nõukogus on rahvusvahelised läbirääkimised ja projektijuhtimise ülesehitamine.

Rail Baltic Estonia OÜ nõukogu kuulutas septembri keskel välja avaliku konkursi juhatuse liikme leidmiseks ning 25. septembriks esitati 18 kandidaati.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) pressiesindaja Mihkel Loide ütles BNSile, et valikuprotsess käib ning novembri keskpaigas peaks ettevõtte uus juht selguma.

Rail Baltic Estonia OÜ on 2014. aastal loodud Eesti riigi ainuomandis olev ettevõte, millele kuulub kolmandik rahvusvahelisest ühisettevõttest RB Rail AS. Osaühingu tegevus on peamiselt seotud Rail Balticu raudtee arendamise ja rajamisega Eesti territooriumil ja rahvusvahelise koostöö läbiviimisega.

Ettevõtte juht on 2014. aastast olnud Indrek Orav, kes on olnud varem AS Eesti Raudtee juhatuse liige, töötanud Radisson SAS hotelli nõukogu esimehena ja puidutootja Notio Puit juhatuse esimehena. Rail Balticu juhiks siirdus Orav AS Viking Window nõukogu esimehe kohalt.

Rail Balticu projekt hõlmab kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini. Rööpme laius on 1435 millimeetrit ehk Euroopa standard ja reisirongid sõidavad kiirusega kuni 240 kilomeetrit tunnis, samas kui kaubarongid sõidavad kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis.

Tagasi üles