Ajalehtede jaoks oli oktoober erakordselt hea reklaamikuu

Toomas Leito.

FOTO: Õhtuleht

Meediaanalüütik Toomas Leito hinnangul oli oktoober ajalehtede jaoks äärmiselt edukas reklaamikuu.

"Rääkides üldisest tendentsidest, siis enim mõjutas reklaamimüüki positiivselt elavnenud majanduskeskkond, valimisreklaam ja Postimehe ning Õhtulehe väga edukas reklaamimüük," ütles Leito BNS-ile. Leito sõnul ületas Postimehe veebireklaami käive esimest korda poole miljoni euro piiri ja mõlema lehe reklaamimüük kasvas ka paberkandjal.

Võrreldes 2016. aasta oktoobriga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 156 külge ehk 13 protsenti, moodustades 1300 külge. Reklaamikäive suurenes 340 000 eurot ehk 23 protsenti, moodustades 1,8 miljonit eurot.

Lehtede veebireklaami käive suurenes 38 protsenti, veebireklaamifirmade käive suurenes 6 protsenti. Lehtede portaalid olid veebireklaami keskkonnaga võrreldes tugevas kasvus.

Kui me vaatame segmenditi, siis aktiivsed olid ehitus ja sisustusfirmad, autoreklaam oli tagasihoidlik. Turuliider on endiselt Postimees, suur tõusja oli Õhtuleht ja reklaamimaht suurenes kõige rohkem Postimehes 68 protsenti.

Postimehe reklaamimüügikäive oli oktoobris 935 000 eurot, mis on 43 protsenti enam kui mullu oktoobris. Äripäeva reklaamikäive kasvas 7 protsenti 290 000 euroni. Õhtulehe reklaamikäive moodustas 270 000 eurot, mis on 25-protsendiline kasv. Eesti Päevalehe reklaamimüügikäive langes aga 7 protsenti 140 000 eurole. 7 protsenti langes ka Eesti Ekspressi reklaamimüügikäive, mis oli 135 000 eurot.

Leito sõnul läks paberkandjal reklaamil oktoobris hästi. "Kui võrdleme eelmise aastaga kõiki lehti kokku, siis kasvas käive 16 protsenti. Veebireklaamikäive lehtedel kasvas 38 protsenti," märkis ta.

Võrreldes eelmise aasta 10 kuuga langes reklaamimaht 70 külge ehk 1 protsendi, moodustades 10 000 külge. Käive aga suurenes miljoni euro võrra ehk 7 protsenti, moodustades 14,4 miljonit eurot. Reklaamikäivekasv mullusega võrreldes oli 1 protsendipunkti võrra enam.

"Võib arvata, et kasvutrend aasta lõpul jätkub," ütles Leito, kelle sõnul tuleneb jätkuv kasv üldisest heast majanduse olukorrast. "Paberleht ei ole surnud, vaid reklaam paberlehes näitab elujõulisust. Aga et see kasv oleks jätkusuutlik, seda ma väita küll ei julge," lisas ta.

Oma igakuises reklaamituru-uuringus võtab Leito arvesse viies üleriigilises lehes ehk Postimehes, Eesti Päevalehes, Õhtulehes, Äripäevas ja Eesti Ekspressis ilmunud reklaami mahu, korrutades selle võimalikke bartertehinguid arvestamata keskmise reklaamimüügi hinnaga. Postimehe andmed on ilma venekeelse leheta.

Tagasi üles