Professor: alkoholi reklaamimise peaks täielikult keelama

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alkoholikapp Circle K tanklas.
Alkoholikapp Circle K tanklas. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Alkoholitööstus moonutab teaduslikke fakte, eirab reklaamikeeldusid ja õõnestab teadlaste uurimistulemusi - seetõttu ei tohiks neil alkoholipoliitikate kujundamisel sõnaõigust olla ja alkoholi ei peaks reklaamima, leiab Londoni hügieeni ja troopilise meditsiini kooli professor Martin McKee.

McKee tõi ERRi vahendusel ühtede näidetena moonutamisest väljendit "vastutustundlik joomine" ja väidet, et vägivald pole seotud alkoholitarbimisega. McKee hinnangul õhutab esimene inimesi pigem jooma, kuna kõik, ja eriti noored, usuvad, et joovad vastutustundlikult ning teine väide on lihtsalt lausvale.

McKee sõnul põhjust tervistkahjustav joomine Eestis suurt majanduslikku kahju, samas nentis ta, et olukord siiski paraneb ja alkoholitarbimine on Eestis ja Balti riikides laiemalt vähenenud. Ta lisas, et siiski võiksid kehtida kõrgemad hinnad alkoholile ja piirangud või täielik keeld alkoholi turundamisele. Tema hinnangul poleks vaja alkoholi üldse mitte mingil kujul reklaamida.

Loe lähemalt ERRi uudisteportaalist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles