DVD-müügi kriis raputab Hollywoodi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX.

Uute DVDde müüki on tabanud krahh. Aastane kukkumine on 20 protsenti, mis omakorda esitab tõsise väljakutse Hollywoodi filmistuudiotele.


Hollywoodi laastavad põhimõtteliselt samad hädad mis muusikatööstust. Eriti murelikuks teeb filmitegijaid tõsiasi, et DVD-müügi allakäiku – mis oli omal ajal tööstusharu suurim käibegeneraator – ei ole kompenseerinud ka teised valdkonnad.

Digital Entertainment Groupi andmetel langes filmitööstuse «pakitud kaupade» nagu DVDde ja Blu-ray plaatide müük USAs 2,6 miljardi dollari juurest 2,1 miljardi peale.

DEG ütles, et langust võib seostada ka sellega, et 2010. aasta avakvartalis oli filmivalik parem.

Hollywood on langustrendist siiski sügavalt häiritud, kuna tehnoloogia teeb järjekindlalt maatasa kunagisi kindlaid ärimudeleid ja tuluallikaid.

Nagu DEG andmetest välja võib lugeda, on filmisõbrad loobumas filmide ostmisest ja eelistavad neid internetist «striimida» või tellida näiteks Netflixi kaudu.

Kokku on varisenud ka füüsilisest filmilaenutusest tulevad tulud, kuivades esimeses kvartalis kokku 36 protsendi jagu.

Striimingu ja internetist tellimise peale kulutati ülalmainitud perioodil aga 33 protsenti rohkem ehk 523 miljonit dollarit.

Kodusele meelelahutusele kulutatud summa (kaasa arvatud DVDde ja Blu-ray plaatide laenutus ning elektroonilised allalaadimised) kukkus 10 protsendi võrra 4,7 miljardi dollari tasemele.

Paljud stuudiod on andnud nõusoleku lasta oma filmid «kodusesse kasutusse» juba kaks kuud pärast esilinastust kinodes.

Skeem, mida propageerib tasulise TV firma DirecTV, on ajanud tagajalgadele nii kinoketid kui mitmed filmirežissöörid.
 

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles