Läti transpordiministeerium ei välista airBalticu erastamist

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
AirBalticu tegevjuht Martin Gauss.
AirBalticu tegevjuht Martin Gauss. Foto: Sander Ilvest

Läti transpordiministeerium analüüsib riikliku lennufirma airBalticu võimalike investorite ettepanekuid ega välista lennufirma täielikku erastamist, ütles ministeeriumi kantsler Kaspars Ozoliņš.

Ozoliņši sõnul on praegu peamine eesmärk investorite meelitamine. «Oleme täna väga tulemuslikku tööd teinud, oleme palganud rahvusvahelise firma Lazard Freres, mis teeb tööd airBalticu potentsiaalsete strateegiliste partnerite leidmiseks, et tagada ettevõtte areng,» rääkis Ozoliņš.

«Peame aga silmas pidama, et Euroopa Liidu regulatsioonide kohaselt on riigi investeeringud riigiabi. Seega on valitsuse toetus ühildamatu ettevõtte arenguga ja peame otsima strateegilisi partnereid, et ettevõte saaks areneda vastavalt turu printsiipidega. Tõepoolest, riigil on raske olla efektiivne osanik, sest seadus ei anna sellele selllist investeerimisvabadust kui eraaktsionäridele,» ütles Ozoliņš.

Ta märkis, et ettevõtte jaoks ei ole arengu peatamine võimalik. «Lennundus on sektor, kus midagi ei juhtu kui sa paigal püsid. Nagu me teame on ülemaailmne lennundussektor üpriski halvas seisus ja mitmed tuntud ettevõtted on raskustes, erinevalt airBalticust, mis on erakordselt hästi toimiv. Käesolev aasta on airBalticule ilmselgelt edukas olnud ja meie ettevaatlik prognoos on, et tulev aasta on veel parem,» lausus Ozoliņš.

«Samas me näeme, mis toimub Euroopas lennufirmadega nagu Monarch, Air Berlin ja Alitalia. Näeme ka mis toimub Etihad Airwaysiga, mis mõned aastad tagasi jõudsalt investeeris aga nüüd seda enam ei tee. Näeme ka teisi ettevõtteid Hiinast ja ka Euroopast, mis tahavad turule laieneda. British Airways, KLM ja Lufthansa proovivad oma jalgealust tugevdada, seega see on tähtis ka airBalticu jaoks,» jätkas Ozoliņš.

Läti valitsus on transpordiministeeriumile andnud eesmärgiks leida airBalticule strateegiline investor 3. novembriks. «Oleme pidanud konsultatsioone ja läbirääkimisi ligi 95 protsendiga maailma lennufirmadest. Oleme kõnelenud ka erinevate investeerimisfondidega. Praegu on mitmeid ettepanekuid laual, mida analüüsitakse,» ütles Ozoliņš.

Ozoliņš märkis ka, et valitsuse jaoks ei ole enamusosaluse hoidmine tingimuseks, ehkki tahetakse osaleda strateegiliste otsuste langetamises. Ta viitas ka, et ministeerium ei välista täielikku divesteerimist. Tema sõnul on täielik erastamine ka üks praegu kaalutavatest võimalustest.

«Teoreetiliselt see võimalus on. Kui leiame investori, kes vastab meie tingimustele pärast riigi osaluse omandamist, miks mitte? See võimaldaks vaid ettevõtte arengut ja vähendaks oluliselt riski, et selleks kasutataks maksumaksja raha,» märkis Ozoliņš.

AirBalticu äriplaan Horizon 2021 näeb ette 50 miljoni euro kaasamist, seda ilma investeeringuteta riigilt. Läti valitsuse eesmärgiks on leida strateegiline investor 2017. aasta lõpuks.

Tänavu aprillis omandas Taani ärimees Lars Thuesen ettevõttes läbi ettevõtte Aircraft Leasing 1 ligi 20-protsendilise osaluse.

AirBaltic tegi mullu 286 miljonit eurot käivet ja 1,2 miljonit eurot kasumit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles