Wal-Mart panustab jõuliselt e-kaubandusse

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ka USAs oli septembris võikriis. Wal-Marti tühjad võiletid septembri alguses.
Ka USAs oli septembris võikriis. Wal-Marti tühjad võiletid septembri alguses. Foto: Carlo Allegri/Reuters/Scanpix

Wal-Marti suuromanike, perekond Waltoni vara kasvas teisipäeval viie miljardi dollari võrra, sest maailma suurim jaemüüja teatas, et prognoosib järgmiseks finantsaastaks ettevõtte USA internetimüügi kasvuks 40 protsenti.

Uudis pani investorite näod särama ja ettevõtte aktsia kerkis 4,5 protsenti. Kaupluseketi asutaja Sam Waltoni pärijad Alice, Jim, Rob, Lukas ja Christy Walton, kellele kuulub kokku veidi üle 50 protsendi ettevõtte aktsiatest, rõõmustasid samuti, sest nende vara väärtus kasvas kokku 140 miljardi dollarini. 

Nii nagu teisedki Ameerika Ühendriikide jaeketid, on Wal-Mart olnud hädas internetimüüjate, eesotsas Amazoniga. Teisipäeval kohtusid Wal-Marti juhid analüütikutega ja tutvustasid kontserni plaani hoida kokku ning avada uusi kaubanduskeskusi aeglasemas tempos. Juhid selgitasid, et kavatsevad USAs järgmisel finantsaastal (lõpeb 2019. aasta 31. jaanuaril) avada umbes kaks tosinat supermarketit. Nii väike pole kaubamajade kasv olnud vähemalt 25 aastat. Selle asemel plaanitakse ümber ehitada olemasolevaid kaubamajasid ning investeerida e-kommertsinfrastruktuuri. Eelmisel finantsaastal avas kauplusekett USAs 111 ning aasta varem 216 kaubanduskeskust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles