Saaremaa Laevakompanii sai kätte parvlaeva Hiiumaa

Raul Sulbi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fiskerstrand Verft tegevdirektor Johannes Alme, Hiiumaa
ristiema Katrin Kallisma, Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimees Vjatseslav
Leedo, Fiskerstrand BLRT tegevjuht Rolf Fiskerstrand ja Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk aprilli alguses Hiiumaad ristimas.
Fiskerstrand Verft tegevdirektor Johannes Alme, Hiiumaa ristiema Katrin Kallisma, Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimees Vjatseslav Leedo, Fiskerstrand BLRT tegevjuht Rolf Fiskerstrand ja Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk aprilli alguses Hiiumaad ristimas. Foto: Marko Mumm / Saaremaa Laevakompanii

Saaremaa Laevakompanii teatel toimus täna pärastlõunal Norras parvlaeva Hiiumaa ametlik üleandmine.

Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk ning Fiskerstrand BLRT juhid Rolf Fiskerstrand ja Johannes Alme kirjutasid neljapäeval üleandmisdokumentidele alla Norras Fiskerstrand Verft laevatehases, teatas ettevõtte pressiesindaja.

«See on Väinamere jaoks suur päev – uue laevastiku ehitamise suurprojekt on eduka lõpuni jõudnud ning kõik kolm laeva käes. Kui Hiiumaa nüüd koju jõuab, on uus ajastu Väinamere reisiliikluses käes,» lausus Tõnis Rihvk.

Reedel kantakse Hiiumaa Eesti Vabariigi laevaregistrisse ja masti heisatakse sini-must-valge lipp. Kaptenid Ain Pulk ja Tõnu Kreos meeskonnaga toovad oma laeva seejärel koju. Väinamerele jõudmiseks kulub umbes neli ööpäeva, Hiiumaa esimeseks maabumiskohaks saab Rohuküla sadam.

Heltermaa-Rohuküla liinil teeb Hiiumaa oma esimesed reisid kohe, kui vajalikud load on käes, parvlaev Muhumaa siirdub samal ajal dokki korralisse hooldusesse. Hiiumaa võtab oma esimestel päevadel üle nö teise graafiku ning teenindab hommikusi ja õhtusi reise, põhigraafikut sõidab seni parvlaev Ofelia. Nii saavad laev ja meeskond enne põhigraafiku ülevõtmist end liinile sisse elada.

Hiiumaa valmimine tähistab ühtlasi Saaremaa Laevakompanii 1,4 miljardi krooni suuruse laevaehitusprojekti lõppu, mille raames valmib kolm identsete parameetritega reisiparvlaeva Lääne-Eesti saarte ja mandri vaheliseks liikluseks. Koos sadamate valdaja AS Saarte Liinid tehtavate investeeringutega sadamate laiendamisesse ja kaasajastamisesse tõuseb uute
laevade liiniletoomisesse suunatav summa 2 miljardi kroonini. Laevade ehitaja on BLRT Grupp.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles