Ettevõtja saab jaanuarist automatiseerida palga- ja tööjõuaruandluse

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Valdur Laid.
Valdur Laid. Foto: Andres Haabu / Postimees

Maksu- ja tolliamet ning statistikaamet saatsid Maksu- ja tolliamet ning statistikaamet saatsid «Aruandlus 3.0» projektiga seoses raamatupidamis- ja majandustarkvara arendajatele tutvumiseks andmekoosseisud ja juhised, mille rakendamisel saab majandustarkvara kasutav ettevõte oma palga ja tööjõu kohta käiva aruandluse automaatseks muuta.

Maksu- ja tolliameti peadirektori Valdur Laidi sõnul on «Aruandlus 3.0» projekti eesmärk, et ettevõtted saaksid riigile andmeid esitada enda kasutuses oleva tarkvara kaudu ja muuta sellega aruandluse taustatoiminguks. 

«Raamatupidamistarkvara kaudu esitatud palga- ja tööjõuandmeid on maksu- ja tolliamet ning statistikaamet valmis vastu võtma alates 2018. aastast. Loodetavasti on selleks ajaks juba võimalikult paljud tarkvaraarendajad oma süsteemides ka vastavad muudatused teinud, et ettevõtjad saaksid hakata sellest võimalusest tulu lõikama,» ütles Laid pressiteates.

Statistikaameti peadirektori Mart Mägi sõnul jääb kogutavate palga- ja tööjõuandmete puhul kogu muutujate väljaarvutamise töö ametite kanda ning ettevõtetelt kogutakse vaid igapäevase arvepidamise käigus tekkinud andmeid. 

«Raamatupidajate jaoks võib täiendatud tarkvara kasutuselevõtmine nõuda esialgu siiski senise tegevuse kohendamist ja tehingute mõnevõrra detailsemat seadistamist, kuid seevastu väheneb hilisem aruandluse koostamiseks ja esitamiseks kuluv aeg märkimisväärselt,» rääkis statistikaameti peadirektor Mart Mägi.

«Aruandlus 3.0» eesmärk on vähendada ettevõtjate koormust andmete esitamisel maksu- ja tollimetile, statistikaametile ja Eesti Pangale. Esimeses järjekorras vähendatakse ettevõtjate koormust palga- ja tööjõuandmete esitamisel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles