Eesti firma Ladina-Ameerikas äri ajamisest: korraga tuleb rääkida kolmel teemal

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Coffee People tegevjuht Annar Alas.
Coffee People tegevjuht Annar Alas. Foto: Eero Vabamägi

Eesti ettevõtjad rääkisid täna toimunud Ladina-Ameerika kaubandusfoorumil piirkonnas äri ajamisest ja leidsid, et edu saavutamiseks on vaja kohalikega aktiivselt suhelda ja kannatlik olla. 

Pereettevõtte Brillare OÜ juht Viktor Sära impordib Venezuelast kakaoube. «Pole olemas ühtegi konkreetset retsepti, mille järgi Ladina-Ameerikas edukas olla. Kõige olulisem on aktiivne suhtlemine ja vajadusel ka kolmel erineval teemal korraga rääkimine,» ütles Sära. 

Coffee People tegevjuht Annar Alas rääkis, et ta on innustanud kohalikke farme ja farmereid panustama üha rohkem kvaliteedile ja jätkusuutlikkusele, mis omakorda aitab kaasa ka Kolumbia farmide arengule.

Tiit Vapper tegutseb juba aastaid Mehhiko turul, arendades seal IT-valdkonda. «Mehhiko on sarnane USAle, mis koosneb osariikidest. Seetõttu on mõistlik alustada oma äritegevust osariigipõhiselt ja liikuda sealt edasi teistesse osariikidesse,» soovitas Vapper.

Markus Vajanne on Soome ettevõtja, kes on Ladina-Ameerikaga olnud seotud juba umbes 20 aastat. «Ladina-Ameerika on äri mõttes sarnane teiste arengumaadega, kuid seal on võimalusi isegi rohkem. Sealne kultuuriline ja keeleline sarnasus väga suurel pindalal on üks suurimatest eelistest piirkonnas ettevõtlusega tegelemisel,» kinnitas ta. Samas hindab ta seal tegutsemisel väga oluliseks hispaania või portugali keele oskust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles