Facebook eemaldab reklaamimüüjate elu lihtsustanud funktsiooni

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebook
Facebook Foto: Dominic Lipinski/PA Wire/PA Images

Facebook ei võimaldab enam reklaamimüüjatel teha suunatud reklaami selle järgi, mida  sotsiaalmeedia keskkonna kasutajad on oma profiilil toonud välja oma hariduse või tööandja kohta, kuna mõned kasutajad hakkasid neid lahtreid täitma solvava sisuga.

Sotsiaalmeedia keskkond eemaldab reklaamimüüjatele võimaluse suunata keskkonna kasutajatele reklaami selle alusel, mida kasutajad ise on oma hariduse, omandatud eriala, töökogemuse, või ametinimetuse kohta ise kirja pannud, vahendab Bloomberg. Küll aga töötab Facebook selle nimel, et selle funktsiooni saaks mingi hetk taastada.

Sellise otsusega tegi Facebook teatavaks pärast seda, kui uuriv ajakirjanduse platvorm ProPublica avalikustas, et reklaamimüüjad saavad Facebookis teha suunatud reklaami selle järgi, kui kasutajate profiilides leidub ka sellist solvava sisuga infot, mille kaudu kasutaja identifitseerib end näiteks juudivihkaja, vms-na.

«Meie keskkonna standardite järgi on rangelt keelatud inimeste ründamine nende usuliste või muude isiklike veendumuste alusel, mistõttu keelame me ka reklaamimüüjatel kedagi diskrimineerida nende religiooni või muude veendumuste alusel,» märkis ettevõte oma otsuse põhjenduses.

Facebooki tarkvara loob automaatselt kategooriad, mille järgi reklaamimüüjad saavad sihtreklaami teha. Ettevõte kohandab neid kategooriaid vastavalt sellele, kui palju nendest lähtuvalt kaebusi neile laekuma hakkab.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles