Londonisse minek pani Taxify rambivalguse alla (1)

Rait Piir
, Reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taxify rakendus.
Taxify rakendus. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Taxify otsus võtta ühes maailma kõige suurimas linnas ette turuliider Uber on toonud Eestist pärit transpordiplatvormile üksjagu välismeedia tähelepanu. 

Väljaanne Business Insider kirjutab, et septembrikuu jooksul on kõik Taxify sõidud Londonis 50 protsenti soodsamad, et meelitada uusi kliente mobiilirakendust alla laadima. Business Insider testis mõlema teenuse hindu ja leidsid, et Taxify on Uberist peaaegu kolm korda odavam. Samas toonitab väljaanne, et Taxify on võrreldes Uberiga siiski üpriski tundmatu ja see saab alguses kindlasti suureks takistuseks. 

Taxify asutajat Markus Villigit tutvustab Insider 23-aastase ülikoolist välja kukkunud iduettevõtjana, kes laiendas oma ettevõtte 19 erinevale turule üle kogu Ida-Euroopa ja Aafrika. Lääne-Euroopa turge on Taxify siiani väljaande sõnul vältinud karmimate regulatsioonide pärast. 

Otsus Londonis Uberiga konkureerida tuli Insideri hinnangul alles pärast seda kui Hiina sõidujagamisettevõte Didi Chuxing investeeris Taxifysse suure hulga raha. Villig ise ütles Business Insiderile, et järgiseks tahetakse võib-olla laieneda Pariisi.

Villigi sõnul on neil Uberi ees hetkel kaks suurt eelist. Esiteks pole neil miljarditesse ulatuvaid välisinvestorite investeeringuid, mis tähendab, et nad ei pea hetkel keskenduma kasumi teenimisele, et investoritele tagasi maksta (välja arvatud Didi Chuxing). Teiseks on lubanud Taxify hindu madalana hoida ja oma juhte inimlikult kohelda.

Taxify võtab igast sõidust 10 - 15 protsenti, samal ajal kui Uber võtab 20 - 25 protsenti. Viimane viis 2015. aastal Londonis suure taksojuhtide protestini. «Me töötame juba 19 riigis edukalt. Me tuleme Londonisse juba arvestatava teadmiste pagasiga ja pole mingid algajad,» ütles Villig. «Pikas perspektiivis tasuvad madalad hinnad ennast ära. Kui juhid on õnnelikud, siis on ka kliendid õnnelikud ja see jätab ka meist hea mulje.»

Madalate hindadega tulevad muidugi ka riskid ning Insideri hinnangul ei pruugi juhid alguses madalate hindade pealt kuigi palju teenida. Samas on taksojuhtide tegevuskulud üpris kõrged. Sageli tuleb maksta iga kuu sõiduki liisingu ja hoolduse eest, rääkimata muudest opereerimiskuludest. 

Taxify Londonisse laienemisest kirjutab ka Reuters, kes toob laias laastus välja samad asjad, mis Business Insider ja toonitab, et järgmiseks sihtmärgiks on Pariis. Väljaande sõnul on Taxifyl Londonis juba praegu 3000 juhti. Uberil on aga 40 000 juhti ja 3 miljonit kasutajat, kes teevad umbes miljon sõitu nädalas. 

Reutersi sõnul on Taxify suurus ainult imepisike fraktsioon hiiglaslikust Uberist, mis tegutseb üle 600 linnas üle kogu maailma. Samas tuuakse Taxify eelisena Uberi ees välja madalamad teenustasud ja opereerimiskulud. «Me oleme ja jääme odavamaks kui Uber,» ütles Villig Reutersile. 

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles