Vana «indiaanlane» varitseb Harley-Davidsoni

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment Indian Motorcyclesi kodulehelt.
Fragment Indian Motorcyclesi kodulehelt. Foto: Indian Motorcycles

Harley-Davidson, USA «tõeliste» mootorrataste turu liider, saab endale ootamatult söaka konkurendi: ATVsid ja teisi eriotstarbelisi sõiduriistu valmistav firma Polaris ostab ära ja seab võitlusvormi Ühendriikide vanima motikameistri nimega Indian Motorcycle.

Mahusäästu huvides plaanib Polaris kombineerida «indiaanlase» oma 13-aastase tsiklibrändi Victoryga.

«Kui Polaris oma kaardid õigesti välja mängib, on Harleyl lõpuks ometi põhjust väikeseks paanikaks,» ütles Londonis baseeruva erafondi Stellicani omanik Stephen Julius, kes on spetsialiseerunud raskustes kultusbrändide ülevõtmisele ja elluäratamisele.

Indian on juba seitse aastat Stellicani portfellis olnud.

Tehingu tingimusi ei avaldata.

Indian taasalustas tootmist aastal 2008, kasumeid siiani pole. Selle ajaga on valmis ehitatud umbes 1000 tsiklit.

Harley saab aastas hakkama ligikaudu 250 000 mootorratta valmistamisega.

Polarise 2010. aasta käibest (kokku 1,99 miljardit dollarit) moodustasid mootorrattad ja teised teed mööda sõitmiseks mõeldud vahendid 4 protsenti.

Harley, mis on üritanud end viimase kahe aastaga natuke noorendada, on viimasel aastal näinud müügikasvu peamiselt Euroopas, USAs on müük kergelt langenud.

Tegevjuht Keith Wandell paneb nutusemad tulemused USAs «makromajanduslike väljakutsete» süüks.

Indian asutati aastal 1901 ehk kaks aastat enne Harleyt. Enne Esimest maailmasõda oli ta mõnda aega USA suurim mootorrattatootja.

Hiljem tabasid firmat raskused, kaks korda on oldud pankrotis.

Stellican ostis kaubamärgid aastal 2004 ja alustas tootmist ühes Põhja-Carolina tehases. Tänaseks on Indianil 30 diilerit, muuhulgas ka Prantsusmaal, Šveitsis, Jaapanis ja Lõuna-Koreas (igas mainitud riigis üks).

«Raske töö tegime me ise ära,» ütleb Julius said. «Polarisel on vajalik haare, et firmale tõeline hoog sisse lükata.»

Indiani mudel nimega Chief (ehk pealik), mille kütusepaaki ilmestab punanaha logo (Red Indian), oli esimene raske maanteemotikas Ameerikas – pannes alguse turule, mida nüüd valitseb Harley.

Indian maksab tavaliselt 25 000-35 000 dollarit ja on üha populaarsem rikkamate linnainimeste nagu advokaatide ja pankurite maailmas.

Nagu ka Harley, üritavad Polaris ja Indian edendada müüki ja kasvatada kasumit kõikvõimalike aksessuaaride, rõivaste ja muu sarnase abil.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles