Juulis olid edukad tööstuskaupade müüjad ja e-poed, põrusid toidupoed ja kütusemüüjad

Toidupoodidel juulis väga hästi ei läinud.

FOTO: MARGUS ANSU/PM/SCANPIX BALTICS

Kui üldiselt liikus jaekettide müügitulu kasv juulis taas tagasi rahulikumale kursile, tegi korraliku kasvu nii tööstuskaupasid müüvate kaupluste kui e-poodide müügitulu. Langes aga nii toidukaupade kui mootorikütuste müük.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2017. aasta juulis eelmise aasta juuliga võrreldes püsivhindades üks protsent, teatas statistikaamet. Jaekettide müügitulu oli möödunud kuul 592 miljonit eurot.

Kui juunis kiirenes müügitulu kasv eelmise aasta sama kuuga võrreldes nelja protsendini, siis juulis kasv aeglustus ning müük jätkas sarnaselt aprillile ja maile stabiilset üheprotsendilist kasvu, märkis statistikaamet.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2016. aasta juuliga võrreldes 11 protsenti. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) jäi müügitulu eelmise aasta juuliga võrreldes samale tasemele.

Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga ligi kolmandiku (31 protsenti). Keskmisest enam suurenes müügitulu veel ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (17 protsenti).

Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2016. aasta juuliga võrreldes kolm protsenti. Nende kaupluste müügitulu vähenemisele avaldas osaliselt mõju toidukaupade jätkuv hinnatõus.

Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu, mis mais ja juunis väikest kasvu näitas, pöördus juulis taas langusesse ning vähenes eelmise aasta juuliga võrreldes üheksa protsenti.

Juuniga võrreldes jäi juulis jaekaubandusettevõtete müügitulu samale tasemele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müük eelmise kuuga võrreldes üks protsent.

2017. aasta seitsme kuuga (jaanuar–juuli) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes kaks protsenti.

Tagasi üles