Eksperdid Keskerakonna valimismängust: see on nii halb, et isegi paroodiad on paremad (2)

Aivar Pau
, tehnikaportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keskerakonna valimismäng
Keskerakonna valimismäng Foto: Kuvatõmmis

Arvutimängude ekspertide hinnangul on täna üllitatud Keskerakonna järjekordne valimismäng nimega «Ratas viib edasi» nii halval tasemel käkerdis, et isegi mängude paroodiad on paremad.

Keskerakond on ka varem kasutanud oma kampaaniates valimismänge, neist esimest juba aastal 2004, mil «Keskerakonna sipelgamänguga» toetati toona Keskerakonda kuulunud noore poliitiku Mart Viisitamme kandidatuuri Euroopa Parlamendi valimistel.

«Hetkel tundub, et 13 aasta jooksul pole Keskerakond videomängude valdkonnas midagi õppinud, pigem vastupidi. «Ratas viib edasi» ei ole 2017. aastat arvesse võttes kuidagi videomänguks liigitatav. See on visuaalselt ja mänguliselt olematu ning tundub, et võidetavate auhindade eelarve oli mitu korda suurem kui antud mängu tegemiseks kulutatud raha,» ütles Postimehele näiteks MängudeÖÖ peakorraldaja ja portaali level1.ee eestvedaja Andri Allas.

«Kus on kuvatud edetabel? Kus on sõpradega võistlemise võimalus, kasvõi läbi sotsiaalmeedia oma saavutuste jagamise kaudu?» küsis Allas. «Samuti tundub, et Keskerakonna peasekretär Mihhail Korb on mänginud mingit teist videomängu, sest tema seletus ei sobi kokku kuidagi sellega, mida meile mängida pakutakse.»

Allas viitas Korbi selgitusele, mille kohaselt tuletatakse mänguga end meelde ka erakonna noorematele valijatele ning pakutakse «vihmaseks suveks tubast meelelahutust». «Nii arvutis kui ka mobiilis mängitav mäng on lõbus ja konkurentsi pakkuv, kuid veidi ka õpetlik, tuues välja lühidalt selle, mille eest Keskerakond on valitsuses seisnud: tulumaksuvaba miinimumi tõus, lühemad ravijärjekorrad ja arenev maaelu,» arvas Korb.

Ajast ja arust

Eesti suurima eSpordi ürituste korraldaja eHub Eesti tegevjuht Aleksandr Tšernõh arvas, et kõnealune «mäng» on tehtud nn online-konstruktoris, mis tähendab, et see on juba valmismäng, kus igaüks saab laadida sisse oma pildid – nagu praegusel juhul laps jalgrattal, oravad, Keskerakonna logo ja loik.

«Maksad mingit minimaalset tasu või saad isegi tasuta ja see veebileht annab sulle lingi, mida saad panna oma veebilehele. Kui pildid on ettevalmistatud, see võtab umbes 15–30 minutit,» arvas ta.

Tšernõh märkis, et Keskerakonna mäng ei tööta näiteks ülipopulaarses Google Chrome'i veebilehitsejas, kuna reklaame tõrjuv adblock mõtleb, et see on reklaam ega lase mängul laadida.

«Ma tegelikult ei arva, et see mäng kellelegi üldse kolme punkti pärast huvi pakub. Juba kolm aastat tagasi elas žanr «jookse edasi» oma elu ära,» lisas ta. «On olemas ka tuhandeid paroodiaid, mis näevad välja palju palju paremad kui see mäng. Näiteks Temple Run, mis oli tehtud 2012. aastal.»

Kuid oli ka teisi arvamusi. Näiteks arvas üks start-up-ettevõtja ja arendaja, et «minupoolest lihtne mäng.  Arendatud pigem kiirel ja lihtsal viisil. Tekitab kerget sõltuvust, aga ise üle kahe minuti ei mängiks».

Mängijale, kes jõuab klaviatuurinooltega juhitaval rattal kõige kaugemale, on Keskerakond välja pannud auhinnaks jalgratta ning teise ratta võivad loosi teel omale võita kõik enda tulemuse registreerinud mängijad. Mäng on leitav erakonna kodulehel http://www.keskerakond.ee/et/ratasviibedasi

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles