Suvehitt «Despacito» andis Puerto Rico majandusele tõuke

Rait Piir
, Reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Daddy Yankee ja Luis Fonsi koos esinemas.
Daddy Yankee ja Luis Fonsi koos esinemas. Foto: Lynne Sladky

Justin Bieberi ja Daddy Yankee versioon Luis Fonsi hispaania keelsest laulust Despacito on juba kaheksandat nädalat Billboard Hot 100 tipus ning on teinud Daddy Yankeest esimese Ladina-Ameerika laulja, kes jõudis Spotify tippu. 

Daddy Yankee, kelle tegelik nimi on Ramón Luis Ayala Rodríguez ületas pühapäeval Spotify artistina 44,7 miljonit kuulajat, vahendab NewsWeek. Nende numbritega möödus ta umbes 200 000-ga Briti lauljast Ed Sheeranist, kes hoidis eelmist rekordit 44,5 miljoni kuulajaga.  

«Spotify edetabeli esimene koht ei ole pretsedent mitte ainult minule, vaid kogu tööstusele,» ütles Puerto Rico räppar. «See on näide sellest, kuidas digitaalne revolutsioon on muusika maailma ühendanud.»

Spotify jälgib seda kui paljud kuulajad on mingit artisti 28-päevase perioodi jooksul läbi voogedastuse kuulanud. See tähendab seda, et 28 päeva jooksul kuulati Daddy Yankee laule 44,7 miljonit korda. Laulu mõlemat versiooni (hispaania ja inglise keelset) on kumbagi kuulatud üle 500 miljoni korra. 

Laul on aidanud ka Puerto Rico majandust, pärast seda kui riik kuulutas kaks kuud tagasi välja pankroti. Puerto Rico ajaleht El Nuevo Dia teatas eelmisel nädalal, et pärast laulu välja tulekut on turism kasvanud 45 protsenti. Kohapealsed turismiettevõtted on hakanud väliskülalisi viima kohtadesse, mida näeb ka muusikavideos ( ja millel on YouTubes üle kahe miljardi vaatamise). 

Laulu autor, Fonsi teatas instagrammis, et laulu mõju kohalikule majandusele teeb ta väga õnnelikuks. «Puerto Rico ongi selle laulu peategelane. See oli alati minu suureks inspiratsiooniks,» kirjutas staar Instagrammis. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles