Uuring: kallid brändirõivad aitavad tööle saada

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vaskpoolse naise särgil ei ole logosid, parempoolse naise omal aga küll - kumb jätab parema mulje?
Vaskpoolse naise särgil ei ole logosid, parempoolse naise omal aga küll - kumb jätab parema mulje? Foto: SCANPIX

Tuntud brändirõivaste kandmine jätab inimesest jõukama ja austusväärsema mulje, ning võib aidata parema töö saamisel. Nii et kuigi sellised rõivad on kallid, näivad need mõistliku investeeringuna.

Teadlased uurisid inimeste reaktsioone kahe katseisiku võrdlemisel erinevates situatsioonides, kusjuures ühel katseisikul oli rõiva peal nähtavalt brändi logo ja teisel mitte, kirjutab Daily Mail uuringust, mille viisid läbi Tilburgi ülikooli teadlased Hollandis.

Ühes testis palus tuntud brändi logoga polosärgis naine raha heategevuseks. Ta sai ligi kaks korda rohkem raha, kui teine naine, kes kandis mitte-disainerrõivaid.

Teises testis paluti hinnata brändirõivaid kandva mehe sobivust vabale töökohale. Katsesituatsiooni läbimängimisel ei saanud mees mitte ainult tööd, vaid suutis kaubelda endale palka juurde tervelt üheksa protsendi võrra.

Teadlased Rob Nelissen ja Marijn Meijers ütlesid uurimistulemusi kommenteerides, et inimesed pole kuigi head hindamaks seda, mis jääb välispinna taha ning et disainerbrändide reklaamid on meid «sisse imenud».

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles