ELi unistus: vormel-1 stiilis elektriautode Grand Prix

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vormel-1
Vormel-1 Foto: SCANPIX

Euroopa Komisjon on pöördunud vormel-1 bosside poole palvega korraldada elektriautode võidusõiduvõitlused, tõstmaks avalikkuse teadlikkust ja võimendamaks vaimustust uuest tehnoloogiast.

Fédération Internationale de l'Automobile’i (FIA) president Jean Todt ütles Financial Timesile, et nad üritavad äratada ellu uusi elektriautode, kartide ja ühekohaliste võidusõiduautode Grand Prix’ kategooriaid.

Todt on asutanud FIA raames elektriautode komisjoni, mida juhatab endine BMW nõukogu liige Burkhard Goeschel.

«Me soovime, et uued uue energia kategooriad sünniksid võimalikult kiiresti,» ütles Todt.

Ta lisas, et esimeseks elektrihooajaks võib kujuneda juba aasta 2013 ning et üritus tuleks nii globaalne kui iganes võimalik.

«FIA katsub viia selle idee laiali üle kogu maailma, niipalju kui on meie võimuses,» ütles ta.

Elektrimõtteid on koos Todtiga mõlgutanud Euroopa Liidu tööstusvolinik Antonio Tajani, kes teeb ELi liikmesriikides jõulist pistikust laetavate sõidukite kihutustööd.

«Üks minu mandaadi prioriteete on anda stardipaik Euroopa autotööstuse uuestisünnile,» ütles Tajani.

Tajani loodab, et «F1 meediamusklid aitavad õhutada üles tarbijate huvi elektriautode vastu».

Nii USAs, Jaapanis kui Euroopas on aku jõul liikuvad autod tänaseks turule toonud Nissan, General Motors ja PSA Peugeot Citroën. «Ootel» on Renault, Daimler ja BMW.

Poliitikud kinnitavad, et nimetatud sõidukite massidesse viimiseks on tarvis suuri subsiidiume ja riiklikke investeeringuid laadimis-infrastruktuuridesse.

Tajani avalikustas hiljuti mitmeid meetmeid, kuidas elektrisõidukeid kiiremas korras Euroopa teedele tuua. Muuhulgas nõuab ta «ühiste» laadijate kasutuselevõttu.

EL on laenanud (elektri)autotööstusele Euroopa Investeerimispanga kaudu enam kui 6 miljardit eurot.

Tajani on hoiatanud, et Euroopat varitseb elektriautode vallas USA, Hiina ja teiste ähvardav konkurents.

Todtile istub projekt hästi, kuna ta on ka ise unistanud võimalusest avada F1 ja teised motospordi valdkonnad hübriid- ja elektritehnoloogiale, kasutades F1 globaalset haaret rohelise energia ja liiklusohutuse edendamiseks.

F1 «põhiboss» Bernie Ecclestone seisab aga vastu plaanidele panna vormelid alates 2013. aastast pisikeste kuid turboga varustatud hübriidmootoritega ringradadele ringi kihutama.

«Võidusõitjaid huvitab vaid võimsus, nemad tahavad ju võita,» ütles Todt Financial Timesile antud intervjuus.

«Tootjate poolt on elav huvi. Spordiringkondade poolt huvi eriti pole, kuna uued asjad maksavad raha, uuringud on aeganõudvad, ja masinad sellest võimsamaks ei muutu. Ma saan sellest ju hästi aru.»

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles