Leito: Postimees veab ajalehtede veebireklaami käibe kasvu

Meediaanalüütik Toomas Leito.

FOTO: Peeter Langovits

Meediaanalüütik Toomas Leito sõnul oli maikuu üle hulga aja ajalehtede reklaamiturul edukas kuu.

«Kui neli kuud järjest oli ajalehtede reklaamiturg 2 protsendiga miinuses, siis seekord võime rääkida pluss 6 protsendist,» ütles Leito BNS-ile. «Kogu eelmiste kuude langus tehti maikuuga tasa,» lisas ta.

Võrreldes 2016. aasta maikuuga jäi viie juhtiva lehe reklaamimaht eelmise aasta tasemele, moodustades 1200 külge, käive suurenes 105 000 eurot ehk 6 protsenti, moodustades 1,8 miljonit eurot.

Lehtede veebireklaami käive suures 20 protsenti ja veebireklaamifirmade käive 2 protsenti. «Oluline on see, et lehtede reklaam paberkandjal jäi mullusele tasemele, moodustades 55 protsenti kogukäibest ehk ligi miljon eurot,» rääkis Leito.

«Esiteks suurenes reklaamikäive esimest korda sel aastal. Teiseks on lehtede veebireklaamikasv endiselt kiire, veduriks Postimees. Kolmandaks printreklaam mullusega võrreldes ei kahanenud, vaid jäi samale tasemele, moodustades endiselt üle poole käibest,» võttis Leito maikuu kokku.

Reklaamiandjatena olid Leito sõnul taas aktiivsed ehitusfirmad.

Postimehe reklaamikäive kasvas mais 16 protsenti 875 000 euroni, Äripäeva oma vähenes 22 protsenti 310 000 eurole, Õhtulehe oma kasvas 15 protsenti 275 000 euroni, Eesti Ekspressi oma kasvas 12 protsenti 185 000 euroni, Eesti Päevalehe käive vähenes 4 protsenti 135 000 eurole. Samas tuleb Leito sõnul ka arvestada, et Ekspress ilmus tänavu mais viis korda, kuid mullu neli, mis andis ka reklaami kogukäibele 1-2 protsenti lisa.

Võrreldes 2016. aasta viie kuuga vähenes lehtede reklaamimaht 285 külge ehk 5 protsenti, moodustades 5000 külge, käive jäi samale tasemele ja oli 7,2 miljonit eurot.

«Arvan, et juuni tuleb lehtede reklaamiturul null kuu või siis väikese kasvuga,» prognoosis Leito.

Oma igakuises reklaamituru-uuringus võtab Leito arvesse viies üleriigilises lehes ehk Postimehes, Eesti Päevalehes, Õhtulehes, Äripäevas ja Eesti Ekspressis ilmunud reklaami mahu, korrutades selle võimalikke bartertehinguid arvestamata keskmise reklaamimüügi hinnaga. Postimehe andmed on ilma venekeelse leheta.

Tagasi üles