Eesti elanike lemmikbrändid on jätkuvalt Google ja Kalev

Helen Mihelson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kalevi kommid.
Kalevi kommid. Foto: Liis Treimann

Kantar Emori tänavu aprillis läbi viidud uuringust selgub, et Eesti inimestele enim meeldivate brändide edetabelit juhivad praktiliselt võrdse tulemusega välismaine Google ja meie oma Kalev.

Google meeldis uuringu järgi 15,4 protsendile ja Kalev 15,2 protsendile vastanuist. Esikümnesse mahtusid veel Swedbank, Youtube, Telia, Selver, Gmail, Skype, ETV ja SEB.

Emori uuringuekspert Katrin Männaste tõi välja, et edetabeli tipus olev Kalev on tabelit juhtinud alates 2009. aastast, mil Kantar Emor viis läbi esimese sarnasel metoodikal põhineva uuringu.

Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad tema sõnul aga sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke.

«Nii leiame Kalevi kõrvalt Google’i. Võrreldes eelmise aastaga on veidi tõusnud telekommunikatsiooni ja panganduse kaubamärkide keskmine meeldivus ja nende seas on suurimaks tõusjaks Swedbank,» rääkis Männaste.

Näiteks, kui 2009. aastal oli esimese 25 brändi seas 15 kohalikku, kuus regionaalset ja neli globaalset brändi, siis 2017. aastal on esimese 25 seas 10 globaalset, kaheksa kohalikku ning seitse regionaalset brändi,.

Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks palus uuringufirma vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 152 nimetuse ja logo seast.

Nimekirja aluseks oli Kantar Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringu alguses kaardistati meeldivaimad brändid ka lahtise küsimusega, et hiljem oleks võimalik korrigeerida vastajatele etteantavat nimekirja.

Uuringus osales 1009 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles