Edelaraudtee: Lelle-Pärnu raudtee rahastamata jätmine on ebamõistlik

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Edelaraudtee

FOTO: Andres Haabu

Valitsuse otsus jätta rahastamata Lelle-Pärnu raudteelõik ei ole Edelaraudtee Infrastruktuuri AS juhi Rain Kaarjase sõnul mõistlik, kuna see nõrgendab kogu Eesti raudteetaristut.

«Riigi otsus on pettumust valmistav ning arusaamatu, kuna Pärnu raudtee on alati olnud Kesk-Eesti ja Pärnumaa elanikele transpordi tuiksoon, mis ühendab mitut tähtsat piirkonda,» üles Kaarjas.

«Ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi spetsialistid on sama meelt, sest valitsusse arutamiseks saadetud nimekiri sisaldas samuti Lelle-Pärnu lõigu rekonstrueerimist, meile teadmata põhjustel jäi aga lõik rahastuse saanud objektide nimekirjast välja.»

Rain Kaarjase kinnitusel on Edelaraudtee Infrastruktuuri AS valmis leidma rahalisi vahendeid, et raudtee sajaprotsendilise omafinantseeringuga ära remontida, kui riik leiab, et raudteeühendus Pärnuga peaks säilima ning on nõus garanteerima reisijateveo lepingu vähemalt kuni Rail Balticu tulemiseni.

«Riiklikus arengukavas Eesti 2030+ on ette nähtud Pärnu raudtee säilimine kuni Rail Balticuni, ent ilma rahastuseta ei ole võimalik Lelle-Pärnu lõiku kümme aastat üleval pidada. Sellest tulenevalt oleme valmis investeeringu ise ära tegema,» kinnitas Kaarjas. «Haapsalu puhul on näha, et raudtee taastamine on neli korda kallim kui remontimine, seega on praegu mõistlik aeg Pärnu korda teha.»

«Kui remont teha, saaksime tõsta kiiruse raudteel 120 km/h ning see annaks olulise sotsiaalmajandusliku tõuke nii piirkonnale kui hõlbustaks raudteetrassi äärde jäävate kohalike inimeste igapäevaelu,» lisas Kaarjas.

69,5 km pika Lelle-Pärnu raudtee kapitaalremont kasutatud materjalidega maksaks 17 miljonit eurot, remondi käigus tuleb välja vahetada välja kehvas seisukorras ballastkillustik, puitliiprid ning asendada rööpad tänapäevaste pikirööbastega, et vähendada müra ja vibratsiooni.

Tagasi üles