Keskkonnaaktivistid jäävad piiriehitusest kõrvale

Eesti ja Venemaa piir

FOTO: Marko Saarm / Sakala

Kuigi võiks eeldada, et kagupiirile plaanitaval taral on suurem keskkonnamõju kui ülekäikudega raudteel, on avalikku kära selle ümber olnud märksa vähem kui kolme Balti riiki läbiva Rail Balticu ümber.

Tellijale

«Mis puudutab suurulukite liikumist, siis on leitud, et seal head lahendust ei ole,» põhjendas märtsi alguses keskkonnaminister Marko Pomerants, miks on kagupiiri ehitamisel otsustatud peamiselt piiritara kasuks, samas kui näiteks Rail Balticu raudteele on plaanitud 30 ökodukti loomadele.

Tema sõnul lähtutakse kagupiiri puhul ennekõike sellest, et loomadele jääb talvisel ajal Peipsi järv ja teised liikumisvõimalused läbi vee. «Seal on ka sihtkaitsevööndis kaitsealad ja vaatamegi, kust seal saab ümber minna nii, et loomadel oleks liikumisruumi ja riik oleks turvaline,» lausus keskkonnaminister, tunnistades olukorra keerukust.

Tagasi üles