Eesti leibkondade kulutused tarbekaupadele märtsis kasvasid

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toidu- ja tarbekaubad.
Toidu- ja tarbekaubad. Foto: SCANPIX

Kõigis kolmes Balti riigis leibkondade kulutused tarbekaupadele märtsis kuuvõrdluses kasvasid, selgub uuringufirma Baltic Market Insights (Baltmi) andmetest.

Eestis kasvasid märtsis keskmised kulutused leibkonna kohta veebruariga võrreldes 5,36 protsenti 479,50 euroni. Kasvu tempo oli aga Eestis kõige madalam, Lätis kasvasid kulutused 17,97 protsenti 395,54 euroni ning Leedus 20,35 protsenti 400,56 euroni, teatas Baltmi.

Keskmine ostukorv, milles arvestatakse keskmisi kulutusi ühe poekülastuse kohta, kasvas Lätis 2 protsenti 9,9 eurole ja Leedus 4 protsenti 12 eurole. Eesti keskmise toidukorvi suurus langes 2 protsenti ja oli märtsis 14,60 eurot, Eesti toidukorvi langus vähesel määral on ainuke langev näitaja.

Poode külastati märtsis Lätis ja Leedus 15 protsenti sagedamini kui veebruaris, Eestis oli kasv 7 protsenti.

Tarbimisharjumused kolme riigi võrdluses jäid märtsis veebruariga võrreldes samaks. Eesti püsib esikohal keskmise ostukorvi suuruse poolest ja Läti ei anna ära oma liidripositsiooni keskmise ostukordade osas. See tähendab, et keskmiselt kulutavad Eesti leibkonnad ühel ostukorral rohkem, kuid käivad poes harvemini kui Läti leibkonnad.

Näitajad tulevad Baltmi järjepidevast tarbimisuuringust, mis kaardistab leibkondade kulutusi tarbekaupadele Leedus, Lätis ja Eestis. Igakuiselt arvutatakse Baltmi leibkondade kulutuste indeksid. Uuringus kajastuvad kulutused toidule, jookidele, mitte-toidukaupadele, tubakatoodetele, ravimitele, meelelahutusele ning kütusele.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles