Nordica tahab oma lennukiparki kasvatada 20 lennukini (1)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nordica lennuk maandumas Tallinna lennujaamas.
Nordica lennuk maandumas Tallinna lennujaamas. Foto: Jaanus Lensment

Nordica ja Poola lennufirma LOT ühise tütarettevõtte Regional Jet plaanib opereeritavate lennukite arvu lõpuks kasvatada 15 lennukini ja ettevõtte hinnangul pole enam kaugel ka 20 lennukiga teenindamine.

«Teine [praegu Nordicat teenindav] CRJ700 lennuk läheb ilmselt kasutusse selle 15 lennuki vajaduse katmiseks, mis on Regional Jetil juba aasta lõpuks. Sellega me katame selle täiendava kasvu vajaduse,» ütles Nordica finantsjuht Ahto Pärl BNS-ile.

Peale Nordicale kahe uue lennuki muretsemist on Regional Jeti lennukipargis Pärli sõnul kaheksa CRJ900, kaks CRJ700 ja viis ATR tüüpi lennukit. «ATRid on need turbopropelleriga lennukid, mis lähevad SASi teenindamiseks. Seda võimekust me ehitame nüüd üles,» sõnas ta.

Nordica finantsjuht Ahto Pärl. Foto:
Nordica finantsjuht Ahto Pärl. Foto: Foto: Tairo Lutter

«Me oleme algusest peale öelnud, et me tahame Regional Jetis hoida ühe tüübi oma lennukipargis nii reaktiivlennukite poole pealt, seal me keskenduma CRJ tüübile ja siis turbopropellerite poole pealt me valisime tänu sellele hankevõidule siis ATRi,» rääkis Pärl.

Küsimusele, et millised on ettevõtte edasised plaanid lennukipargi kasvatamiseks, vastas Pärl, et «tahame ise loota, et 20 pole enam väga kaugel». Millal ettevõte võiks selleni jõuda, on Pärli sõnul jällegi keeruline ette öelda. «Kui me aastat alustasime, siis eelarvesse me kirjutasime sisse kaheksa lennukit Regional Jetile ja nüüd me lõpetame aasta ilmselt 15 peal.»

«Pigem annab see tunnistust, et me oleme õigel ajal õiges kohas tegemas õigeid asju. Sellepärast, et just suurte lennufirmade poole pealt on surve kasvatada enda pikamaa liinivõrgustikku, mis tähendab, et nad peavad seda feedi tekitama sõlmjaamadesse järjest rohkem. Mis omakorda tähendab, et sinna on vaja väiksemaid lennukeid,» rääkis finantsjuht.

Pahatihti ei ole lennufirmadel Pärli sõnul võimekust tegelda mõlemaga korraga, ehk siis kui keskendutakse suurte lennukite kasvatamisele, siis leitakse endale partner väiksemate lennukite opereerimiseks. «See on ka see algustee, mille baasil me LOTiga koostööd üldse alustasime,» märkis Pärl.

«Nüüd me näeme, et see sama vajadus on Euroops üleval. SAS on hea näide ja me tegeleme järjepidevalt uute klientide leidmisega. Meil on üks pakkumine pooleli, üht pakkumist me hakkame kohe varsti ette valmistama,» ütles ta. «Loodetavasti suudame järgmise aasta jälle eelarve sees lõpetada ja selle tulemusel selle 20 lennuki piirini oluliselt kiiremini jõuda,» ütles ta.

Regional Jet teatas märtsi lõpus, et hakkab augustist kuueaastase lepingu alusel teenindama nelja ATR72-600 lennukiga SAS-ile liine Kopenhaagenist. Ettevõte asutati 2015. aastal riikliku lennufirma Estonian Air võimaliku pankroti järgse lennundusühenduse tagamiseks. Peale Estonian Airi pankrotti hakkas Regional Jet uuele riiklikule lennufirmale pakkuma lennukiopereerimise teenuseid.

Möödunud aastal otsustas Nordic Aviation Group ehk Nordica senise partneri Adria vahetada Poola LOT-i vastu. Tehingu käigus omandas Poola LOT ehk Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. 49 protsenti Regional Jet OÜ-st, nii et 51 protsenti jäi Nordicale. Nordic Jet opereerib LOT-i jaoks kolme lennukit ja Nordica jaoks viit lennukit.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles