Mängutööstus on tõsine tööstusharu

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sony PlayStation 4 ja VR peakomplekt
Sony PlayStation 4 ja VR peakomplekt Foto: ALEX WONG, SCANPIX

Kui küsisin mõni aeg tagasi maailma ühe tuntuima mobiilimängu Angry Birds brändilooja Peter Vesterbacka käest, kas mängutööstus on ikka tõsine äri, sai intervjueeritav sellise rumala küsimuse peale isegi pahaseks.

«Minu arvates on mänguäri väga, väga tõsine äri,» selgitas Vesterbacka. «Arvan, et mängudel on hiigelsuur mõju kultuurile ja majanduslik mõju on suurem kui filmidel.»

Tõsi ta on. Konsultatsioonifirma PricewaterhouseCoopers andmetel oli videomängutööstuse tulu mullu 75 miljardit dollarit, mis on kaks korda enam, kui oli eelmisel aastal kinopiletite müügist saadud tulu. Kuni 2020. aastani kasvab turg keskmiselt viis protsenti aastas, prognoosib konsultatsioonifirma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles