USA firma maksis TV3 ja sõsarkanalite eest 115 miljonit eurot Uudist täiendati kell 10.46

TV3 juht Priit Leito kanali sünnipäeval.

FOTO: Viktor Burkivski

Rootsi meediakontserni Modern Times Group (MTG) kirjutas alla lepingule, millega müüb oma Balti ärid koos telekanaliga TV3 USA firmale Providence Equity.

«Oleme olnud Balti regioonis kaks kümnendit ning meie väga pühendunud ja professionaalsed kolleegid on siin üles ehitanud eduka äri,» ütles MTG juht Jørgen Madsen Lindemann pressiteates.

MTG investeerib tehingust saadud tulu enda muutmiseks traditsioonilisest riiklikust ringhäälingust globaalseks digitaalseks meelelahutajaks. Tehingu alusel oleks müüdud ettevõtete väärtus 115 miljonit eurot, mis on võrdne 12-kordse 2016. aasta EBITiga. Tehing peab saama konkurentsiametite heakskiidu.

«Ma arvan, et praegu ei too see Eestis kaasa midagi. Ma praegu ei suuda näha olulist muutujat turul,» kommenteeris tehingut Eesti Meedia juhatuse esimees Sven Nuutmann. Küll aga ütles ta, et olukord on huvitav, sest osteti väga tugev turupositsioon Lätis ning tugevad Leedu kanalid.

«Balti üksusest on Eesti kahjumis, see on teada, aga Lätis on MTG-l monopoolne seisund, seal ei ole ühtegi teist lätikeelset kanalit sisuliselt, kõik müüdi omal ajal MTG-le. Leedu on olnud ka väga tugev,» selgitas Nuutmann.

Tema sõnul võiks teoreetiliselt olla võimalik, et Providence plaanib tulevikus Eesti meediamaastikul veel laieneda, kuigi võrreldes online-äriga on teleäri palju väiksema kasvupotentsiaaliga. Nii võiks tema hinnangul olla loogiliseks käiguks, et Providence prooviks tulevikus osta mõnda online-meediaväljaannet.

Ülemöödunud aastal kasvas MTG müügitulu Baltimaades, Tšehhis ja Bulgaarias 11,8 protsenti 2,53 miljardi Rootsi kroonini. MTG tegevuskasum televisioonisegmendis Baltimaades, Tšehhis ja Bulgaarias oli mullu 288 miljonit krooni, mis on 44,7 protsenti aasta varasemast enam.

MTG-le kuulub Eestis Viasat Eesti, telekanalid TV3, TV6 ja 3+ ning raadiokanalid Power Hit Radio ning Star FM. Turuosa televisiooniturul Eestis oli MTG-l 15 kuni 49-aastaste vaatajate seas mullu 40,3 protsenti, mis on samal tasemel aasta varasemaga võrreldes.

Loe ka neid

Tagasi üles