Tallinna-Riia kiirrongi saatus endiselt lahtine

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rong.
Rong. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

Regionaalminister esitas valitsusele täna Eesti-Läti piiriülese koostöö tõhustamiseks moodustatud valitsuskomisjoni ettepanekud, kus soovitatakse muuseas käima lükata kiirrong Tallinna-Riia vahel.

Regionaalminister Siim Kiisler ei ole esimene, kes selle ideega välja tuleb. Tegelikkuses on rongiliiklust meie pealinnast lõunanaabrite omasse oodatud juba mitu aastat.

Siiani on selle avamine seisnud esiteks raha ning teiseks selle taga, et Tallinnast Valgasse viiv raudtee ei võimalda piisavalt kiiresti rongiga sõita. Piisavalt kiiresti selle jaoks, et eelistada rongi bussile või autole.

Majandusministeeriumi teatel on viimane teinud jõupingutusi selle nimel, et aastaks 2012 oleks renoveeritud kogu olemasolev raudteetrass Tallinnast Valgani (ehk siis Tallinna-Tapa-Tartu-Valga tee). See tähendab, et kogu trassil saaks rongid liikuda kiirusel 120 km/h. Kas see ka nii olema saab, ministeerium ei täpsusta.

Tallinna-Riia liinist on vägagi huvitatud Marcel Vichmanni suurosalusega Go Rail. Viimase arendusjuhi Jolan Sevtsovi sõnul läheb liini käivitamiseks vaja aga rohkemat kui ettevõtte soov - vaja on riigi toetust. Nii, nagu tehakse muudes Euroopa riikides, lisab ta.

Vajalik vagunipark on Go Railil olemas, samas ilma riigi kaasfinantseerimiseta ei liigu ettevõte eesmärgi poole. «See on poliitiliste valikute küsimus,» lisab Sevtsov. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles