Eesti meediareklaamiturg langes ligi 7 protsenti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Turg tõmbus kokku seitsme protsendi võrra
Turg tõmbus kokku seitsme protsendi võrra Foto: SCANPIX

Emori teatel ulatus Eesti meediareklaamituru käive 2010. aastal 1,033 miljardi krooni ehk 66 miljoni euroni. Aasta kui terviku käibelanguseks tuli -7 protsenti. IV kvartali käive 304,4 miljonit krooni (19,5 miljonit eurot) oli võrreldes 2009. aasta IV kvartali käibega (304,8 miljoni krooniga) praktiliselt sama.

Aastat iseloomustas kvartalist kvartalisse liikuv trend järjest positiivsemate muutuste poole – kui I kvartalis oli turu langus veel ca -19% ning II kvartalis ca -8 protsenti, siis III kvartal oli juba eelmise aasta sama ajaga võrdne.

Kui tavapäraselt on aasta väikseima käibega kvartal olnud suvine III kvartal, siis möödunud aastal olid võrdselt väikse mahuga I ja II kvartal, moodustades mõlemad aastakäibest ca 21%, suurimat käivet näitas aga traditsiooniliselt aasta viimane kvartal (ca 30%). 

Meediatüüpidest olid aasta kokkuvõttes väikeses kasvutrendis internet (ca 7%) ning nii tele- kui välireklaam (mõlemad ca 1%), raadio aga liikus koguturul toimunud väikse langusega samas rütmis (ca -7%). Jätkuvalt suures languses oli aga printmeedia, kusjuures ajakirjade käive oli ca -14% väiksem, ajalehtede oma aga koguni -20%.

Meediareklaamituru väikese languse taga on suures osas selliste TOP10-sse kuuluvate kategooriate nagu mööbel (-32%), kontserdid, festivalid (-23%) ning jaekaubandus (-12%) mahtude jätkuv langemine.

Lisaks avaldas oma mõju ka ühiskondlike organisatsioonide, peamiselt erakondade reklaamikulutuste vähenemine (-86%) võrreldes 2009. aastaga, mil toimusid kahed valimised. Samas näitasid mõnede oluliste tootekategooriate meediareklaamikäibed võrreldes 2009. aastaga juba ka kasvu – nii suurenes finantsasutuste ja -teenuste käive 18%, mobiilside käive 7% ning reisijateveo kategooria käive koguni 23%.

 

Tabel 1. Meediareklaamiturg Eestis 2010 (allikas Emori reklaamikulutuste uuring Adex)

                  Käive                Meediareklaamituru           Muutuste protsent

              (milj. kroonid)             jaotus                     (võrreldes 2009)

 Ajalehed      296,4                     28,7%                            -19,8%

Ajakirjad        65,1                        6,3%                             -13,8%

TV                 329,6                     31,9%                                 1,4%

Raadio        101,3                       9,8%                                -6,9%

Väli                89,9                        8,7%                                 1,3%

Internet       151,3                      14,6%                                 6,6%

Kokku      1033,4                       100%                                -6,8%

 

Tabel 2.  10 enimreklaamitud tooteharud Eestid 2010.  (allikas Adex)

MOBIILSIDE

JAEKAUBANDUS

FINANTSASUTUSED ja -TEENUSED

KONTSERDID, FESTIVALID

RAVIMID

AUTOD

INTERNET

EHITUSMATERJALID

MÖÖBEL

TEATER, KUNST, KULTUUR

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles